Rekryteringskonsult

Arbetsbeskrivning

Human Search grundades 2002 och är ett svenskägt internationellt search- och headhuntingföretag med verksamhet i bl a Norden, Ryssland och Baltikum. Vi arbetar med riktig headhunting och är företaget som andra rekryteringsföretag vänt sig till när de själva misslyckats. Vi arbetar framför allt med svårrekryterade chefspositioner och specialisttjänster inom alla branscher. Vårt huvudkontor finns i centrala Stockholm.



Vårt mål är att alltid skapa långsiktiga relationer med våra kunder. När man anlitar oss ska kunden alltid känna en TRYGGHET att vi håller vad vi lovar och att vi arbetar konfidentiellt, man ska alltid få tjänster av hög KVALITET och vårt arbetssätt bygger på en hög grad av ÖPPENHET, där kunden hela tiden ska ha kontroll över rekryteringsprocessen.

Human Search växer och vi behöver därför förstärka vår leveransavdelning med ytterligare en rekryteringskonsult till vårt kontor i Stockholm. Som konsult på Human Search arbetar du med headhuntinguppdrag från ax till limpa: du ansvarar för kravprofiltagning tillsammans med kunden, analys och kartläggning av marknaden för att identifiera intressanta kandidater, första kontakt med och urval av kandidater, djupintervjuer och slutligen kandidatpresentation för kunden. 

Under processen har du också en tät dialog med kunden för att säkerställa en hög kvalitet i uppdraget. Vi hittar de bästa kandidaterna genom att bl a headhunta direkt in i konkurrerande verksamhet. Det innebär att du kommer spendera mycket tid i telefon med kreativt detektivarbete. Du kommer att arbeta strukturerat efter den speciellt framtagna Human Search-process, som är grunden i alla våra uppdrag.

Vi söker dig som har ett par års erfarenhet av att arbeta med rekrytering, search eller headhunting och är van vid att självständigt driva dina projekt och tar eget ansvar för kundrelationerna. Vi ser gärna att du har en akademisk examen inom exempelvis beteendevetenskap, personal- och arbetsliv eller ekonomi. En självklarhet är att du kan arbeta på både svenska och engelska, då vi även har internationella kunder. Har du erfarenhet av rekrytering inom teknik och IT sedan tidigare är detta meriterande.

Vårt arbete ställer höga krav på god etik och kvalitet i relationer med kunder och kandidater och det är därför viktigt att du kan uttrycka dig på ett professionellt och korrekt sätt både i tal och i skrift. Vidare är du serviceinriktad och förstår vikten av att sätta kunden i centrum. Då en del av dina arbetsuppgifter är av administrativ karaktär förväntar vi oss att du har en god organisatorisk förmåga och kan strukturera ditt arbete på ett bra sätt. Vi håller ett högt tempo och effektivitet är därför en självklarhet för dig. 

Har du dessutom en gnutta humor och kan bjuda på dig själv kommer du passa bra in i vårt gäng.

Ansökan?

I denna rekrytering samarbetar vi självklart med Talent

Du är välkommen med Din ansökan snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Dina ansökningshandlingar ska innehålla CV och ett personligt brev gärna foto.

Skicka din ansökan till work@talentpartner.se eller följ länken.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringsansvarig Nina Grundström
0708955982

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TALENT & PARTNER AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön - Fast plus rörlig lön
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 13 mars 2018

Besöksadress

SVEAVÄGEN 21 7TR
STOCKHOLM

Postadress

BOX 7644
STOCKHOLM, 10394

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024