Rekryteringskonsult med säljansvar

Arbetsbeskrivning

Som säljande rekryteringskonsult för ingenjörer och IT-specialister på Randstad Professionals får du ett helhetsansvar för att sälja in och leverera rekryteringstjänster. Har du tidigare arbetserfarenhet av tjänsteförsäljning och av bemannings- och rekryteringsbranschen kommer detta att vara en spännande och utmanande tjänst. Du kommer att vara placerad på vårt kontor i centrala Göteborg.

Dina arbetsuppgifter

Som rekryteringskonsult på Randstad ska du etablera nya relationer, skapa affärer och säkerställa Randstads kvalitativa och träffsäkra leverans till kund. Du driver hela rekryteringsprocessen, från kravprofil och annonsering till djupintervju, testning och kandidatpresentation. Du ansvarar även för samtliga steg i försäljningsprocessen, från nykundsbearbetning och besöksbokning över telefon till presentation, offertskrivning och avtalsförhandling. Du arbetar självständigt med uppbyggnad av din kunddatabas och ansvarar för din egen kundplattform med egen budget.

Din bakgrund

För att passa i rollen som säljande rekryteringskonsult har du hunnit med minst två års arbetslivserfarenhet inom tjänsteförsäljning gärna med erfarenhet från rekryteringsbranschen. Vi vill att du ska kunna visa på dokumenterad erfarenhet av nykundsbearbetning och av att slutföra affärer. Det kan också vara så att du är i början av din karriär som ingenjör men vill utvecklas inom försäljning och affärsutveckling då du har en hög nivå av affärsmannaskap.

Det är starkt meriterande om du har kunskaper inom byggteknik samt en högskoleutbildning inom teknik, försäljning och marknad eller rekrytering.

Flytande engelska och svenska i tal och skrift är ett krav.

B-körkort fordras.

Dina egenskaper

För att lyckas hos oss bör du vara social, lyhörd och ha en förmåga att skapa förtroende, agera övertygande och stänga dina affärer. Du är van vid att arbeta självständigt samtidigt som du bidrar med positiv energi till en ambitiös grupp. Du ska älska att skapa och göra affärer och tycka om att arbeta mot tydliga mål. Du ska ha en känsla för kvalité och en förmåga att utveckla långsiktiga relationer till kunder och kandidater. Du drivs och motiveras av att leverera det lilla extra både internt till dina kollegor men främst externt till dina kunder. Som person trivs du att arbeta i ett högt tempo och hålla höga aktivitetsnivåer. Vi vill att du är en lagspelare med mycket positiv energi.

Randstad

Med över 600 000 anställda i fler än 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning. Vi växer stadigt på den svenska marknaden med många spännande karriärmöjligheter för den engagerade och kvalitetsmedvetna medarbetaren. I dagsläget har vi kontor i bland annat Stockholm, Göteborg, Västerås och Malmö. Randstads verksamhetsfilosofi går att sammanfatta med orden ”good to know you”, som uttrycker vår tillgänglighet, vår vilja att lyssna och vårt engagemang för goda samarbeten.

Låter denna position som något för dig? Välkommen med din ansökan redan idag!

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta distriktschef Micaela Institoris, 0729-88 94 18 eller Cecilia Mannheimer 0729-88 94 07. Intervjuer och urval kommer att hållas löpande.

good to know you

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • -
  • Tillvidare -
  • Publicerat: 29 augusti 2014

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


15 april 2024

18 april 2024