Rekryteringssamordnare

Arbetsbeskrivning

Landstinget Blekinge är ett bra val för dig som tycker att livet, med allt vad det innebär, är viktigt. Vi ger dig utmärkta förutsättningar att ge god vård och förbättra människors hälsa. Vi ger dig också möjlighet att välja en skön miljö för arbete, boende och fritid som genomsyras av livskvalitet.

Arbetet med att främja hälsa och ge vård till Blekinges invånare leds av landstingsdirektören. Till sin närmaste hjälp har landstingsdirektören en stab som på ett övergripande plan leder, stödjer, utvecklar och följer upp landstingets verksamhet. Staben ger också stöd till landstingets politiska ledning.

Landstingsdirektörens stab består av enheterna för personal, ekonomi, kommunikation, planering, utveckling och kansliadministration. Den aktuella tjänsten är på personalenhetens personalstödsavdelning. Avdelningens övergripande uppgift är att stödja internt med utbildning, pension, praktiksamordning, arbetsmarknadspolitiska insatser, marknadsföring och nu även inom rekrytering.



ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten som rekryteringssamordnare är ny i Landstinget Blekinge och uppdraget innebär att ta ansvar för och planera, driva och genomföra rekryteringsaktiviteter för i första hand sjukvårdspersonal och i ett inledande skede primärt sjuksköterskor. Rekryteringen riktas både mot lärosäten etc som utbildar inom vård, men också genom direktkontakter med arbetsförmedling, rekryteringsfirmor etc. Uppdraget innebär också att stödja vid annonsering, göra urval, genomföra intervjuer med tillhörande administrativa uppgifter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleexamen inom personal/HR-inriktning eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har minst 2 års arbetslivserfarenhet av att rekrytera och det är önskvärt med erfarenhet av att rekrytera hälso- och sjukvårdspersonal. Du har goda kunskaper i engelska språket och du har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer med såväl interna som externa samarbetspartners. Du är van att arbeta och driva frågor självständigt.

En direktkontakt med både interna och externa samarbetspartners som lärosäten etc krävs, vilket förutsätter att du har en god förmåga att verbalt och skriftligt kommunicera med olika intressenter på ett tydligt och korrekt sätt.

Eftersom vår bransch är starkt konkurrensutsatt är det viktigt att du är innovativ och ser möjligheter i nya sätt att rekrytera för att attrahera möjliga framtida medarbetare där t ex evenemang kan vara en viktig del i rekryteringsarbetet.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Tack för att du skickar din ansökan via länken i denna annons. Det kvalitetssäkrar och effektiviserar rekryteringsarbetet. Fyll i din ansökan noggrant så att vi får en komplett och rättvisande bild av dig .

När du skapat ditt konto, kan du logga in och uppdatera ditt CV samt ändra i ditt personliga brev. På så sätt kan du framöver söka andra tjänster inom Landstinget Blekinge.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef/Personalchef Jenny Forss
0455-734099
Personalchef Karin Norgren
0734-471046
Administrativ assistent Ann-Christin Ölmerud
0454-732017
Personalassistent Jenny Malmörn
0455-736598
Personaldirektör Jonas Kullberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget Blekinge, Personalenheten KARLSKRONA
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning tillämpas
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 26 juli 2016

Besöksadress

Bättringsvägen Wämö Center KARLSKRONA
None

Postadress

Bättringsvägen Wämö Center
KARLSKRONA, 37181

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024