Rekryteringssamordnare till Äldreomsorgens rekryteringscentrum

Rekryteringssamordnare till Äldreomsorgens rekryteringscentrum

Arbetsbeskrivning

Äldreomsorgens rekryteringscentrum (ÄORC) är en relativt ny enhet som startades upp 1 januari 2020.

Vårt uppdrag är att stötta chefer inom äldreomsorgen genom hela rekryterings- och anställningsprocessen. Vi ansvarar för att rekrytera och utrusta nya medarbetare med de utbildningar och behörigheter de behöver. Vår enhet hanterar också bemanningsfrågor vid korttidsfrånvaro och vi har även medarbetare hos oss som jobbar med schemaläggning för att bland annat säkra att vi jobbar med hälsosamma scheman.

Då en av våra duktiga medarbetare går över till nya utmaningar inom Äldreomsorgen samt för att kunna möta kompetensförsörjningsutmaningarna vi står inför behöver vi nu stärka upp med två rekryteringssamordnare!



Dina arbetsuppgifter

Som rekryteringssamordnare hos oss jobbar du med rekrytering av allt från timvikarier till tillsvidareanställda. Du har mycket kontakt med enhetschefer ute i verksamheten och fungerar som stöd och bollplank i frågor kopplat till arbetsrätt, rekrytering och bemanning. Vi stöttar många verksamheter inom äldreomsorgen vilket gör att du kommer få möta olika uppdrag och behov vilket medför att det finns stor möjlighet till utveckling och lärande hos oss! Allt från vårdbiträden till kommunikatörer är rekryteringsbehov som passerar vår verksamhet vilket gör arbetet väldigt varierande.



Om dig

Vi söker dig som är utbildad personalvetare eller motsvarande, alternativt har du annan relevant erfarenhet som exempelvis chef eller från bemanningsbranschen. Du har erfarenhet av att jobba med rekrytering och bemanningsfrågor sedan tidigare. Vi ser också gärna att du har erfarenhet av att jobba konsultativt mot chefer. Har du tidigare erfarenhet av att jobba inom äldreomsorgen är det meriterande. Även erfarenhet av att jobba nätverkande med olika aktörer på arbetsmarknaden och med marknadsföringsinsatser är meriterande.

För att trivas hos oss behöver du vara en person med en positiv grundinställning som ser möjligheter och bidrar aktivt med idéer för att utveckla vårt arbete. Du står för god service, ett gott professionellt bemötande i alla dina kontakter och är självgående till din natur. Vi vill fortsätta bygga ett fantastiskt team av medarbetare där alla drar åt samma håll och bidrar till vår gemensamma och verksamhetens utveckling.



Vi hoppas du vill bli vår nästa kollega, varmt välkommen med din ansökan!

Du kan antingen bifoga ditt cv och personliga brev alternativt fylla i dina uppgifter i ansökningsformuläret.



Övrigt
-1 plats tillsvidareanställning med tillträde 2022-01-16 eller enligt överenskommelse.
-1 plats vikariat, heltid, med tillträde 2023-01-16 eller enligt överenskommelse till och med 2023-12-31.

Följ oss på Instagram där vi heter @teamumeakommun!

Om Umeå kommun


Umeå kommun är regionens största arbetsgivare med över 13 000 medarbetare. Kommunen har ca 440 chefer och verksamheten är indelad i åtta förvaltningar. Våra jobb och vår värdegrund utgår från medborgarfokus, öppenhet, tillit och ständiga förbättringar. Umeå är en kulturstad i ständig utveckling. För att klara målet 200 000 invånare år 2050 behöver vi bli fler som arbetar för tillväxt och välfärd. Vi vet att olikheter berikar och välkomnar alla att söka jobb hos oss. De närmaste tio åren kommer vi att anställa omkring tusen medarbetare varje år. Vill du bli en av oss?


Som medarbetare hos oss i Umeå kommun kan du ta del av ett antal förmåner. Läs mer om våra förmåner https://umea.se/jobbochforetagande/jobbochpraktik/kommunensomarbetsgivare/varaformaner.4.1b4d24fb1752122eb843bf.html


Säljer du annonser eller erbjuder rekryteringsstöd? Var vänlig, kontakta inte kommunen om det! Vi väljer och kontaktar själva företag vi samarbetar med.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Umeå kommun, Äldreomsorg
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 november 2022
  • Ansök senast: 28 november 2022

Liknande jobb


15 juni 2024