Rekryteringssamordnare till bemanningsenheten

Rekryteringssamordnare till bemanningsenheten

Arbetsbeskrivning

Sociala omsorgsförvaltningen i Borås Stad ansvarar för kommunens funktionshinderverksamhet, socialpsykiatri-, samt hälso- och sjukvårdsinsatser för dessa målgrupper. Förvaltningen har cirka 1000 anställda och 45 chefer. Vi är inne i en spännande fas där utvecklings- och förändringsarbete har ett stort fokus med syfte att förbättra kvaliteten för de vi finns till för.

Bemanningsenheten består av två rekryteringssamordnare, fyra bemanningsplanerare och ett pool-team med stödassistenter i ledning av enhetschef. Vårt uppdrag är att effektivisera och kvalitetssäkra förvaltningens rekrytering och planering av tillfällig personal. Vi erbjuder dig att tillsammans med engagerade kollegor vara med och utveckla Bemanningsenheten. Verksamheterna vi servar är bostad med särskild service, boendestöd, daglig verksamhet, korttidsvistelse, personlig assistans, socialpsykiatri, LSS-team och boende för vuxna med beroendeproblematik.


Vi erbjuder dig möjlighet att tillsammans med engagerade kollegor vara med och bidra till utvecklingen av framtidens bemanningsenhet, vi är inte rädda för att prova nya idéer. Tillsammans med ytterligare en rekryteringssamordnare ansvarar du för rekrytering av personal till såväl korttidsfrånvaro som längre vikariat.
Brinner du för framgångsrik rekrytering och är kvalitetsmedveten samt bra på att skapa goda relationer? Vill du vara med i arbetet kring att driva och utveckla personalförsörjningen till de verksamheter vi servar?

Välkommen med din ansökan!


Som rekryteringssamordnare på bemanningsenheten har du det övergripande ansvaret kring rekryteringsprocessen. Du ansvarar för att genomföra, planera, kvalitetssäkra och strukturera ditt arbete för att rekrytera framgångsrikt utefter verksamheternas behov. Vidare arbetar du med utformning av annonser, urval, intervjuer och referenstagning.

Du arbetar även med att utveckla och administrera rekryteringsprocessen för att kunna möta framtidens bemanningsbehov och bidra till Sociala omsorgsförvaltningens kompetensförsörjning. I arbetet kan det även ingå employer branding-aktiviteter som att vara med på mässor och liknande.

Du kommer ha mycket kontakt med både kandidater, anställande chefer och övrig administrativ personal. Du är förvaltningens ansikte utåt och verkar för att främja Borås Stads arbetsgivarvarumärke.



Vi söker dig som har universitets- eller högskoleexamen inom PA-området, t ex personal- och organisationsutveckling, alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser att du har erfarenhet av att självständigt arbeta med hela rekryteringsprocessen samt har goda kunskaper i det svenska språket i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom social omsorg.

För att lyckas i ditt uppdrag är du positiv och handlingskraftig. Du har förmåga att se till helheten, vara strukturerad i ditt arbete samt värdesätter ett serviceinriktat förhållningssätt. Då det periodvis är högt tryck på Bemanningsenheten är det viktigt att du drivs av att arbeta under press. I rollen ingår samverkan med flera verksamheter och många kontaktytor, varav varför din förmåga till flexibilitet och relationsskapande värderas högt.

Vi ser gärna att du som söker vill vara med i arbetet att utveckla Sociala omsorgsförvaltningens rekryteringsprocess. Här finns utrymme för dig att växa i yrkesrollen!
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökanden med olika bakgrund.

Läs här om Borås Stads personalförmåner

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Borås Stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 juli 2023
  • Ansök senast: 23 juli 2023

Besöksadress

Se vår hemsida www.boras.se
None

Postadress

Stadsdelsförvaltningen Öster
1490, 50180

Liknande jobb


19 februari 2024

22 januari 2024

Överförmyndarhandläggare

Överförmyndarhandläggare

17 december 2023

Handläggare till överförmyndarnämnden

Handläggare till överförmyndarnämnden

12 december 2023