Rekuppdrag Operatör

Arbetsbeskrivning

VID POLISMYNDIGHETEN I SKÅNE LEDIGFÖRKLARAS

ETT ANTAL ANSTÄLLNINGAR SOM OPERATÖR MED TJÄNSTGÖRING
VID LÄNSOPERATIVA AVDELNINGEN, KOMMUNIKATIONS-
CENTRALEN SYD (KC SYD)

Länskommunikationscentralen är en arbetsenhet på Länsoperativa avdelningen som är lokaliserad i Malmö.I avdelningen ingår även trafiksektion, rytterienhet, polishundtjänsten i Skåne samt polisens kontaktcenter (PKC).

KC Syds uppdrag är att ansvara för myndighetens radiokommunikation och leda den händelsestyrda akutverksamheten i Skåne och Blekinge på bästa sätt.Här ar-betar KC-operatörer under ledning av KC-befäl och arbetet bedrivs i en modern radiohall med nya radiobord, kartor och videoväggar.

Verksamheten kommer under 2009 att flytta till ett nybyggt operativt polishus på Toftanäsområdet strax öster om Malmö.Den nya lokaliseringen har bra kommuni-kationer med bl.a. den nya Öresundsterminalen strax intill.Utöver detta så kom-mer ca 100 fria p-platser att finnas för personalen i anslutning till byggnaden.

Arbetsbeskrivning
Arbetet innebär ständig kontakt med människor som av någon anledning är i be-hov av polisens insatser för hjälp eller service.

Under KC-befälets ledning ska du vara allmänheten och yttre tjänstgörande poliser behjälplig samt underlätta för styrning och ledning av ingripandeverksamheten genom att hantera inkommande radioanrop och telefoni, upprätta händelserappor-ter, göra kontroller i förekommande register och hantera teknisk utrustning för olika larmfunktioner.På sikt är målsättningen att du även ska delta i styrningen av patrullerna i myndigheten.Som KC-operatör garanteras du ett intressant och spännande jobb där du verkligen jobbar i händelsernas centrum.

I arbetet med att göra KC Syd till en ännu bättre arbetsplats är vår målsättning att involvera personalen i framtida utvecklingsfrågor och projekt i största möjliga utsträckning.Eget engagemang och delaktighet ses därför som ett naturligt led i arbetet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning eller motsvarande.Du ska ha minst fem års arbetslivserfarenhet inom områden som innefattar kontakt med människor.Vi vill att du i ditt arbete är van vid att snabbt analysera olika situationer och hitta flexibla lösningar.
Arbetet ställer krav på mycket god förmåga att uttrycka sig tydligt i tal och skrift.Du ska även kunna tala och förstå engelska, ytterligare språk är meriterande t.ex. tyska, danska, serbiska, kroatiska, albanska, arabiska eller polska.God datorvana.
Du har en hög serviceanda och ett trevligt bemötande.Du har god samarbetsför-måga och är ansvartagande och noggrann.

Meriter
Tidigare erfarenhet av skifttjänst.
Kunskap om polisens datasystem.

Övrigt
Sökanden kommer, i förekommande fall, att genomgå ett test som visar på förmå-gan att kunna hantera många olika situationer samtidigt utan att för den skull ge avkall på säkerheten, kvaliteten eller att det ger upphov till ett dåligt välbefinnan-de.Det är ett krav att du blir godkänd på detta test för att vi ska kunna anställa dig.

Anställningen är säkerhetsklassad och kräver svenskt medborgarskap.

Du som anställs kommer att genomgå en utbildning på 20 veckor där certifiering enligt RPS krav ingår.Fem av de 20 veckorna är centrala och kan därför komma att genomföras på annan ort.


Sammanfattning

Liknande jobb


20 maj 2024

20 maj 2024

Office Coordinator till Fuchs!

Office Coordinator till Fuchs!

15 maj 2024