Relationsbyggande kundservice till Prenax

Arbetsbeskrivning

Relationsbyggande administratör med kundansvar sökes till det globala Prenax i Kista.

Nu söker Prenax en kundansvarig till vår kundserviceavdelning i Stockholm. Vi arbetar i en internationella miljö där våra kunder kontaktar dig direkt när de behöver hjälp. Ditt ansvar blir att bygga vidare på relationen och skapa en kundupplevelse över förväntan. Här kommer du löpande utveckla din kunskap inom kundservice och tillsammans med vårt erfarna team fortsätta leverera en kundnöjdhet på över 97 %.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Ett arbete där högkvalitativ service, långsiktigt goda relationer och administration är i fokus. Du blir en del av Prenax nordiska kundtjänst som ansvarar för att leverera professionell och värdeskapande service åt flera återkommande stora företag och myndigheter med långa avtal. Rollen innebär även löpande kontakt med flertalet internationella förlag.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

• I rollen som kundansvarig arbetar du med att förse Prenax kunder med kundservice. Detta görs huvudsakligen via e-mail, men du tar även emot inkommande samtal.
• Du får ansvar för en egen kundportfölj och relationen med dessa kunder när det kommer till prenumerationsärenden och all annan administration.
• Du kommer att arbeta nära företagets säljkår och i arbete ingår att göra regelbundna kundbesök. 

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Prenax nordiska kundtjänst hanterar ärenden för Sverige, Norge, Danmark och Finland. Tjänsten är på heltid, med arbetstider mellan 8 och 17. Starten sker i början av augusti, efter överenskommelse.

Anställningen kommer att inledas med en introduktionsutbildning där du som anställd får all information och verktyg för att på ett effektivt och professionellt sätt ha möjlighet att komma in i din nya roll. Som kundansvarig rapporterar du till företagets Operations Manager.

VEM ÄR DU?

• Som person behöver du ha en utpräglat relationsskapande personlighet och gilla kundkontakt. Du har naturlig pondus, är prestigelös, gillar att ta ansvar och har en inneboende känsla för prioritering. Att du är socialt säker, och mogen i din kundkontakt är det också stor vikt.
• Administration, är en betydande del av rollen, vilket fodrar att du kan arbeta strukturerat och noggrant och har allmänt god datavana. Excel är meriterande men inget krav.
• Då tjänsten innebär daglig kontakt med kunder i Norden samt andra globala partners ställs det krav på att du talar och skriver flytande svenska och engelska.

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningar via email, vänligen sök via vårt ansökningsformulär. Du kan endast bifoga ditt CV, så skicka inget personligt brev då vi inte läser dem. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 20 juni 2017

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


25 april 2024

25 april 2024