Relationsskapande B2B säljare till ett mycket framgångsrikt företag

Arbetsbeskrivning

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister – via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.


Care of Sweden är ett framgångsrikt och expansivt företag som utvecklar och marknadsför medicintekniska produkter och tjänster till vården. Företaget har en marknadsledande position och är specialiserat på madrasser och dynor som används för att förebygga och som hjälpmedel vid behandling av trycksår.

Kunderna är landsting, kommuner och privata vårdgivare över hela landet samt återförsäljare i främst Europa, Mellan Östern och Australien. Verksamheten är certifierad enligt ISO 9001, 13485 och 14001. Care of Sweden har fem år i rad utsetts till ett superföretag av Veckans Affärer samt är ett Gasell företag sedan 2012. Företagets huvudkontor ligger i Tranemo, söder om Borås. Se vidare www.careofsweden.se

Nu rekryterar Experis på uppdrag av Care of Sweden en säljare till distrikt Norrland.

Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som har arbetat framgångsrikt med försäljning och kundrelationer. Du bearbetar både nya och befintliga kunder via telefon och besök. Du besöker såväl sjukhusdirektörer, inköpare, verksamhetschefer samt vårdavdelningar. I försäljningsarbetet ingår förutom kundbesök även att genomföra produktvisningar och utbildningar. Du bokar dina egna besök och deltar i mässor tillsammans med dina kollegor. Arbetet innebär även administrativa uppgifter såsom planering och offert/anbud.

Vem är du?
Du har utbildning på lägst gymnasienivå och flera års erfarenhet av arbete med försäljning B2B och kundkontakter. Du tycker om att tala inför grupp och får positiv feedback på ditt muntliga framförande. Att hantera de vanligaste programmen i Officepaketet är inget problem för dig. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är krav för tjänsten. B-körkort krävs.

Då det är ett mycket självständigt arbete krävs det att du är strukturerad samt van att själv planera din dag. Som person har du har en stark drivkraft och kräver utmaning och utveckling i ditt arbete. Du är en utåtriktad person som är lätt att samarbeta med och trivs med ett rörligt arbete med mycket kontakter. Du är öppen, kommunikativ och förtroendeingivande och har förmågan att skapa långsiktiga relationer. Du är självgående och van att ta för dig.

Vad kan vi erbjuda dig?
Rätt person erbjuds ett mycket stimulerande och ansvarsfullt arbete i ett framgångsrikt företag.

Kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerat och uppdaterat CV. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Experis, rekryteringskonsult Karina Andersson, 0703-78 24 54. Sista ansökningsdag är den 16 september.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bernt Legersjö

Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Huvudkontor
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 29 augusti 2014

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


24 april 2024

24 april 2024

24 april 2024

24 april 2024