OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bli en del av en historisk tillväxtresa? Modeindustrin förändras snabbt och det gör även vår kunds IT-avdelning. Ta chansen och bli en del av deras team som ansvarar för underhåll och leverans av lösningar för kortbetalningar för butikerna. Skicka in din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
Du kommer att sitta på deras IT-avdelning i Marievik, där de har en aktivitetsbaserad arbetsplats för att du ska ha bästa möjliga förutsättningar för flexibelt och kreativt arbete.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
Som release koordinator ansvarar du för planering, samordning och utrullning av nya krav och rättningar av deras betalningslösningar i alla länder. I din roll kommer du att samarbeta med många parter som tex deras interna beställare, landrepresentanter och leverantörer av betalningslösningar.
ARBETSUPPGIFTER
Din roll består bland annat av att:
* Koordinera alla systemändringar som krävs för releasen
* Planera och driva aktiviteter i releaseplanen tillsammans med gruppen
* Följa upp releaseplanen med leverantörer och andra intressenter
* Hantera beroenden till andra system och intressenter
* Identifiera prioriteringar, konflikter, beroenden och risker och se till att det finns planer för att mildra risker
* Nära samarbete med övriga i gruppen, representanter från beställarorganisation, lokala lands-IT organisationer, leverantörer, andra projekt och program
VI SÖKER DIG SOM
Som person är du en social, öppen, kommunikativ, ambitiös lagspelare med stark drivkraft och en positiv inställning. Du kanske är i början av din karriär och siktar på att bli en IT-projektledare.
Dessutom har du dessa kunskaper och erfarenheter:
* Har en akademisk utbildning inom, data, systemvetenskap, teknik, ekonomi, eller liknande
* Svenska och engelska i tal och skrift, mycket god förmåga
* Erfarenhet av att facilitera möten, interna som externa
* Som person ska du vara lösningsorienterad med förmåga att strukturera och organisera. Du är en lagspelare med förmåga att skapa goda relationer.
* 1-3 års erfarenhet av koordinering av globala projektaktiviteter
Det är en fördel om du:
* Erfarenhet av releasekoordinering av IT system
* Har erfarenhet från integrerade IT-lösningar i en större organisation
* Har erfarenhet av IT-lösningar för detaljhandel och/eller kassalösningar
* Har kunskap om ITIL
Arbetet utgår från Marievik i Stockholm och är på heltid. Vissa resor kan ingå.
Övrig information
Start: 14 oktober
Omfattning: Heltid 6 månafder framåt med chans till förlängning
Placering: Marievik
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231