Renhållningssamordnare

Arbetsbeskrivning

Hammarö kommun är en ö som ligger i Vänern, bara några kilometer från Karlstads centrum. Kommunen har cirka 15 000 invånare och var man än bor har man nära till vatten. Kommunen växer och satsar på att bygga bostäder i attraktiva områden med villor och flerfamiljshus. För att möta framtiden har bland annat en ny idrottsarena nyligen byggts och en ny skola är på gång att byggas. Ett gôtt liv är en del av Hammarö kommuns vision, både för Hammaröborna och för besökare. Som den skärgårdskommun vi är har vi en vacker miljö som hjälper oss att förverkliga visionen.

Oss på serviceförvaltningen möter du runt om i Hammarö kommun året runt. Det är vi som arbetar med kommunens vatten och avlopp, fastigheter, idrotts-/friluftsanläggningar, parker/grönområden, bad- och lekplatser, lokalvård, renhållning, måltidsverksamhet, föreningsverksamhet och mycket mer.



ARBETSUPPGIFTER
Som Renhållningssamordnare ska du leda, utveckla samt ansvara för avfalls- och återvinningsverksamheten inom Hammarö kommun. Din roll som samordnare för verksamheten är både långsiktigt strategisk och operativ i den dagliga verksamheten då du är den som ansvarar för att upprätthålla och utveckla verksamheten samt styra den mot uppställda mål.
Som renhållningssamordnare ansvarar du för att löpande bevaka förändrade lagkrav och hålla dig uppdaterad i renhållningsfrågor för att utifrån dessa utvärdera, initiera och föreslå nya arbetssätt och metoder.

Renhållningsverksamheten inom Hammarö kommun innefattar säck och kärlavfall, slamhantering, ÅVC och till viss del ÅVS samt pågående sluttäckning av tidigare ”tipp”.

I ditt arbete kommer du ha kontakt med allmänheten, myndigheter, kommunala förvaltningar, leverantörer, entreprenörer och externa konsulter. Vi samarbetar även mycket med flera andra kommuner i Värmland kring renhållningsfrågor och ser detta nätverk som en nyckel in i framtiden.

Renhållningssamordnaren bidrar till att utveckla renhållningsverksamheten till en effektiv och miljöinriktad verksamhet



KVALIFIKATIONER
Du bör ha relevant högskoleutbildning samt erfarenhet inom teknik, miljö, kemi eller energi, gärna inom avfallshantering/renhållning. Som person är du serviceinriktad, strukturerad och drivande.

Du har god datavana och uttrycker dig på god svenska i både tal och skrift. Körkort krävs för tjänsten.

Du har erfarenhet av att arbeta i kommunal verksamhet eller annan myndighet och där gärna med teknik och/eller miljö. Vi ser helst att du har tidigare erfarenhet från att ha budgetansvar.

Du är en inspirerande lagspelare som tar ansvar för våra kunder. Du har enkelt för att se långsiktiga lösningar och förmågan att driva verksamheten mot dess målsättningar.

Avfall och återvinning är en bransch med ständigt nya utmaningar. Vi arbetar med kunskapsutvecklig och möjligheter för att nå ett långsiktigt hållbart samhälle - varje dag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Emilia Carlman
054-515357
Fackliga företrädare nås via kommunens växel.
054-51 50 00
Gatuchef Emilia Carlman
054-515357
TF Driftschef Anna Alvkäll
054-515252
Enhetschef teknisk drift Anna Alvkäll
054-515252

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hammarö kommun, Gatuenheten Skoghall
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast eller efter överenskommelse., upphör: Provanställning kan tillämpas.
  • Publicerat: 19 juli 2013

Besöksadress

Mörmovägen 5 Skoghall
None

Postadress

Box 26
Skoghall, 66321

Liknande jobb


Extrapersonal till Kungsholmen

Extrapersonal till Kungsholmen

24 april 2024

19 april 2024

Arbetsledare till avfallsanläggningen Strandmossen

Arbetsledare till avfallsanläggningen Strandmossen

17 april 2024

16 april 2024