Repair Controller

Repair Controller

Arbetsbeskrivning

Kundföretaget
Alstom är en global koncern, med cirka 30 000 anställda i 60 länder. Här i Norden arbetar cirka 300 personer. Alstom har kontor och depåer i bl.a. Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Göteborg, Helsingborg, Boxholm och Motala. Alstom är ensamma i världen om att erbjuda allt inom spårtrafik – från själva tågen till underhåll, räls, signalsystem och annan infrastruktur. Det gör att deras kunder kan välja oss som leverantör av en eller flera tjänster eller produkter. De kan, som helhetsleverantör bidra till stora samordningsvinster genom att deras kund får en enda leverantör med kontroll över alla delar i kedjan.

Denna tjänst är ett konsultuppdrag. Du kommer att bli anställd på Montico och arbeta sm uthyrd konsult hos Alstom. Anställningen är tidsbegränsad och varar mellan slutet av mars till sista augusti.

Arbetsbeskrivning
Arbetet innefattar skicka material för reparation, skapa reparationsordrar, packa gods för reparation, boka transporter till leverantör/andra sajter samt ha den övergripande kontrollen av alla öppna inköp/reparationer. Du rapporterar till Supply Chain Manager.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
• Tillsammans med planering säkerställa att materialbehov prioriteras och hanteras
• Skapa inköpsordrar i SAP
• Säkerställa att material är levererat i tid
• Säkerställa att material plockas/paketeras och skickas till leverantör/interna sajter
• Övervaka och arbeta för att identifiera leveransproblem och uppdatera om materialbrister
• Vara en support i gränssnittet gentemot leverantörer och finans
• Arbeta med ständig förbättring och aktivt driva kompetensutveckling inom detta område




Din profil
Du är metodisk och beslutsam i ditt sätt att arbeta, har god planering och organisationsförmåga. Du har en god kommunikativ förmåga, både på svenska och engelska. För att trivas i rollen är du flexibel och disciplinerad och har inga problem med att hantera flera förfrågningar samtidigt.
Utbildningskrav/önskad kunskap och erfarenhet:
• Högskoleutbildning inom inköp/logistik eller motsvarande erfarenhet
• Erfarenhet av att arbeta med ERP-system (SAP fördel)
• Erfarenhet av inköp och inköpsprocessen
• Erfarenhet av lagerarbete
• Kunskaper om lagar och regelverk kring inköp


Vårt företag
Montico är ett komplett matchningsföretag som erbjuder helhetslösningar till företag och privatpersoner inom rekrytering, bemanning och utbildning. Montico har närmare 1 000 anställda varav cirka 800 är konsulter utplacerade på uppdrag hos kund. Montico har kontor på ett 20-tal orter i Sverige med huvudkontor i Tranås samt ett kontor i Polen för internationell arbetskraft. Läs mer på www.montico.se.

Din ansökan lämnar du via länken nedan. Vi tar ej emot ansökningar via mail.

Då vi gör löpande urval tar vi gärna emot din ansökan så snart som möjligt.

Kontaktpersoner på detta företaget

Patrik Remann

Emanuel Sahlström
0140-59 90 47
Lena Wissinger Sparv
0380-57 67 28
Eva Johansson
0140-59 90 48
Johanna Eronson
0470-78 81 84
Abbe El-saghir

Andreas Arvidsson

Johanna Eronson

Birgitta Andersson
044-300 09 03
Daniel Kepka

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Montico HR Partner AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2020
  • Ansök senast: 3 mars 2020

Besöksadress

Klubbhusgatan 13, Jönköping
None

Postadress

BOX 416
Tranås, 57325

Liknande jobb


Strategisk inköpare till Saab Surveillance

Strategisk inköpare till Saab Surveillance

15 maj 2024

15 maj 2024

Sourcing Manager Commercial to SAS, Stockholm

Sourcing Manager Commercial to SAS, Stockholm

15 maj 2024