Resort Inhouse Salesmanager

Arbetsbeskrivning

Pop House Sweden grundades år 2014 och bestod då av Pop House Hotel och ABBA The Museum. Visionen var redan då att bli en av världens främsta nöjesdestinationer och som ett led i detta förvärvades Cirkus år 2017. Sedan mars 2019 är även Hasselbacken en del av Pop House som inkluderar hotell, restaurang samt event-och konferensmöjligheter. Med starka varumärken som ABBA The Museum, Cirkus och Hasselbacken samt all underbar underhållning, mat och dryck blir Pop House Sweden en självklar attraktion för både svenska och internationella gäster som besöker Stockholm och Djurgården. Så sent som i oktober 2019 släpptes dessutom nyheten om att Pop House Sweden under 2021 kommer att öppna Space. Space har som vision att bli Stockholms största digitala kulturhus vid Sergels torg. På de cirka 7 500 kvadratmeter kommer det bland annat finnas musikscener, gamingarena, produktionsstudios samt restaurang & café.



Nu söker vi efter en engagerad ledare för vårt bokningsteam på Djurgården.

I rollen som Resort Inhouse Salesmanager kommer du att leda ett bokningsteam med ca 10 kollegor som tillsammans säljer, koordinerar och skapar event för samtliga enheter inom POP House Group, dvs Hotell Hasselbacken, POP House Hotel, ABBA The Museum samt Cirkus. För att lyckas i rollen behöver du vara en engagerad ledare, brinna för försäljning och vara affärsorienterad. Du har god kommunikationsförmåga både verbalt och skriftligt på både svenska och engelska Du är strukturerad och ser alla möjlighet till ökad försäljning! Du kommer även ha ett nära samarbete med de olika verksamheterna i koncernen

Då våra ledord är Passion, Omtanke och Kunskap så vill vi att du gör ditt yttersta varje dag för att efterleva dem.

Övergripande arbetsuppgifter och ansvar

- Personalansvarig över din avdelning.
- Leda ditt team mot uppsatta mål.
- Rekrytering och onboarding för nya anställda.
- Coacha och inspirera dina kollegor.
- Delta i planeringsmöten veckovis och ansvarar där för att informera berörda medarbetare om kommande event
- Tätt samarbete med de olika verksamheterna.
- Säkerställa att ditt team levererar hög service- och kompetensnivå genom att gästerna, kunderna och kollegor alltid blir korrekt bemötta.
- Vara delaktig i att uppfylla försäljningsprognos.


I gengäld erbjuder vi dig:

- Tillsvidareanställning med inledande sex månaders provanställning med start så snart som möjligt.
- En fantastisk arbetsplats där du får möjligheten att utvecklas, både individuellt och i team.
- En pulserande miljö där vi älskar att ha kul, både med gäster och kollegor.
- Unika och populära varumärken.
- Generöst friskvårdsbidrag.
- Kollektivavtal.
- Utbildning och utveckling.


Tjänsten är på 100% och du inleder men en provanställning som efter 6 månader övergår i en tillsvidareanställning om vi klickar med varandra. Vi rekryterar löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas snabbt. Du rapporterar till Director of Sales.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ingmari Pagenkemper

Anna Viola Edman

Cecilia Fung Landeström

Mikael Kyrk

Moa Eriksson Åberg
+46858798715

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Pop House Group
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 februari 2020
  • Ansök senast: 31 juli 2020

Besöksadress

Cirkus Arena & Restaurang, Stockholm
None

Postadress

Cirkus Arena & Restaurang
Stockholm, 11521

Liknande jobb


16 maj 2024

Platschef till Lidköping & Skara - Motor Trend

16 maj 2024

16 maj 2024