OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SBAB bildades 1985 och ägs av svenska staten. Vår affärsidé är att med nytänkande och omtanke erbjuda lån och sparande till privatpersoner, bostadsrättsföreningar och fastighetsbolag i Sverige. För att särskilja oss på bolånemarknaden, långsiktigt förstärka vår position och uppnå vår vision – Sveriges bästa bolån - arbetar vi ständigt med att utveckla vårt kunderbjudande. Antalet kunder uppgår till cirka 350 000 och vi är ca 400 medarbetare. SBAB hade Sveriges nöjdaste bolånekunder 2014, enligt Svenskt Kvalitetsindex, något vi är mycket stolta över.
På SBAB vill vi utmana och skapa konkurrens på både bolåne- och sparmarknaden. Vi jobbar smart med fart och alla tar ansvar hela vägen. Vi har ett värderingsdrivet ledarskap, där våra ledare agerar förebilder. Som medarbetare är vi självdrivande och vill lyckas tillsammans med andra. Relationen mellan både chef och medarbetare och mellan kollegor bygger på en stark tillit. Det finns en genuin vilja att utvecklas för att ligga i framkant i branschen. Kulturen genomsyras av nytänkande, tempo och ärlig feedback.
Vill du vara den som tillsammans med ditt team bygger upp och skapar Sveriges effektivaste och mest affärsmässiga och säljande telefonbaserade kundcenter ?
Vi söker nu efter en ny chef och förändringsledare till vårt Kundcentra i Karlstad.
Om arbetet
Du har som uppdrag att med hög kvalitet och god struktur ta enheten till nästa nivå vilket innebär att skapa förutsättningar organisatoriskt, optimera output utan att göra avkall på kvalitet, digitalisera och öka graden av självservice samt skapa möjligheter för ökad försäljning och tillväxt. Du har personal och resultatansvar och rapporterar till Chef Privatmarknad.
Kundcentrat består idag av ca 90 anställda samt inhyrd personal och har en viktig roll för SBAB eftersom större delen av vår försäljning kommer genom kundcentrat.
Vem är du ?
• Du har tidigare arbetat som chef - gärna med liknande uppdrag med fokus på service och försäljning genom telefon, mejl och chat.
•
Du har erfarenhet av liknande uppdrag i kundcenterorganisation - både inbound och outbound, erfarenhet att bygga upp en kundcenter organisation, skapa tillväxt.
• Du kan och förstår försäljning. Du kan säljprocessen och har förmåga och erfarenhet av att effektivisera och utveckla den.
• Du har dokumenterat åstadkommit tillväxt genom ökad försäljning och resultat.
• Genom dina erfarenheter inom ledarskap coachas och motiveras medarbetarna till ökat engagemang och ökad prestation
• Du har förmågan att organisera och strukturera en service och försäljningsorganisation med fokus på telefon, mail och chat som driver tillväxt och lönsamhet och använder resultat- och lönsamhet i kundarbetet
Placeringsorten är Karlstad.
Kontaktpersoner för denna rekrytering är Erik Ramström, Qtym AB ( erik.ramstrom@qtym.se eller 054-141800 ) och Karin Vangstad (karin.vangstad@qtym.se eller 054-141800 ).
Låter detta som något för dig? Välkommen med din ansökan här senast den 17 augusti.