Resurs Bank - Marknadsdatabasanalytiker

Arbetsbeskrivning

Resursgruppen står inför många spännande utmaningar och behöver rekrytera fler analytiker. Vi ska serva fler avdelningar/affärsområden och behöver dessutom vidareutveckla våra processer gällande kampanjhantering, analys, rapporter och scorekort.

– Vill du vara med?

 

Om tjänsten

Som marknadsdatabasanalytiker arbetar du med kundanalyser, kampanjselekteringar samt uppföljningar och rapporter. Ditt fokus är att skapa affärsnytta för Resursgruppen och dess partnerföretag. Dina beställare finns på många olika funktioner inom bolagen vilket också innebär att arbetet som efterfrågas varierar mycket till både innehåll och omfattning. Några exempel; ledningen inom banken efterfrågar rapporter att använda som underlag för vidare satsningar, marknadsavdelningen vill ha ett nytt scorekort för kampanjurval, säljare önskar uppföljning av en kampanj och information om beteendet i olika kundsegment.

Att vara analytiker innebär att förvalta det arbete vi redan gör men också att utveckla analysfunktionen. I nära samarbete med affären arbetar analytikerna för att nå en lösning där proaktivitet såväl som reaktivitet/beställningshantering är viktig.

Analytikerna arbetar främst i iMarketer, Qlik View och SPSS. Utmaningarna kommer också att vara att bygga datalager för marknadsföring och skapa bättre arbetsflöden för marknads- och CRM-funktionerna.

Som person är du:

Du är genuint intresserad av analys och ha en förmåga att se detaljerna i en stor mängd data. Vi ser gärna att du är utbildad statistiker men marknadsekonom är också en intressant inriktning. Viktigast är ändå att du är affärsfokuserad och kan hugga tag i såväl små som stora frågor som dyker upp och komma med kreativa förslag till lösningar.

Det är mycket viktigt att du har god förmåga till logiskt tänkande och problemlösning och att du tycker om att arbeta med och har sinne för siffror.
Du har förmåga att utifrån en stor datamängd bryta ut väsentligheterna och se samband utan att för den skull fastna i detaljer. För att lyckas med detta krävs det att du arbetar noggrant, strukturerat och är självgående. Dina personliga egenskaper och intresse för databasarbete väger tungt i urvalsprocessen.

Vi vill att du är med och utvecklar analysfunktionen, tar ansvar och kommer med konkreta förslag till hur du kan förbättra både ditt eget och stödja andras arbete.

Det är också viktigt att du trivs med att befinna dig i en miljö där det händer mycket och där riktlinjerna snabbt kan förändras. För din del innebär detta att du hela tiden måste vara beredd att anpassa dig till nya förutsättningar och ha förmåga att tänka om.

Din bakgrund:

Du är högskoleutbildad, gärna statistiker eller marknadsekonom. Det är meriterande om du har arbetat med marknadsdatabasanalysarbete inom t ex bank, försäkring, bokklubb eller distanshandel. Du får gärna ha erfarenhet av iMarketer, Qlik View och SPSS.

Om Resursgruppen:

Resursgruppen har som huvudinriktning att serva detaljhandeln och dess kunder. För vår del innebär det att vi specialiserar oss på att erbjuda säljstödjande krediter och försäkringar till detaljhandeln, likviditetsskapande lösningar till företag samt attraktiva räntor på sparande. Resurs Bank erbjuder också egna profilerade produkter direkt till konsumentmarknaden.

Intervjuer och urval sker löpande, varför tjänsterna kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum.

Kontaktpersoner på detta företaget

PernillaKlein, Marknadsutvecklare

PetraBergqvist, HR Business Partner
042-38 20 05
RickardBöös,
042-450 33 66
EvaEngström, Gruppchef
042-38 32 56
JanNågård, Ansvarig Green Business
0728-533262
MattiasCallisen,
042-382031
MirkoPaspalj,
0736-44 32 47
IldiTuranji,
042-4504079
SandraBryngson,
042-450 32 87
SusanneAxelsson,
042-382044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Resurs Bank Helsingborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Provanställning
  • Publicerat: 5 juni 2013

Besöksadress

Backaplan Deltavägen 6
None

Postadress

Ekslingan 9
Helsingborg, 25024

Liknande jobb


SEM Specialist (Google Ads)

SEM Specialist (Google Ads)

21 mars 2024

SEM Specialist (Google Ads)

SEM Specialist (Google Ads)

21 mars 2024

Affärspartner Kvantum

Affärspartner Kvantum

8 april 2024