Resursplanerare till hamnen

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Vår kund med arbetsplats i Göteborgs hamn har vänt sig till oss i jakten på deras nästa medarbetare då de ser ett behov av en resursplanerare. Låter det som något intressant för dig? Då skall du fortsätta att läsa!

Arbetsuppgifter
I rollen som resursplanerare kommer du att ha ett flexibelt jobb med varierande arbetsuppgifter. Du kommer att ingå i en grupp på två personer, vilket innebär att du får möjlighet till att utveckla din planerings- och ansvarsförmåga. De främsta arbetsuppgifterna kommer innebära att:

- Vara ansvarig över planering av personal – ordinarie samt tidsbegränsad personal
- Ha daglig kontakt med olika enheter inom terminalen
- Ansvara över uttagning av personal till övertid samt beställning av extrapersonal
- Schemalägga personal
- Handläggning av ledighetsansökningar och tidsrapportering
- Svara i telefon samt arbeta i det interna bokningssystemet
- Följa upp, analysera och dokumentera information i system samt rapportera till chef


Din bakgrund
För att passa i rollen som resursplanerare ser vi att du har en eftergymnasial utbildning inom logistik, eller dokumenterad motsvarande kunskap inom området. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom terminalverksamhet. Vidare är det meriterande om du har kunskaper inom Excel och Timekey. Det ett krav på att du har goda kunskaper inom engelska och svenska i både tal och skrift. Arbetstiderna är schemalagda både tidig morgon, dag och kväll, varav helgarbete kan förekomma. Därför ser vi gärna att du har tillgång till egen bil.

Personliga egenskaper
Du trivs i rollen som resursplanerare där arbetstempot är högt och ingen dag är den andra lik. Du är självgående, ansvarstagande och noggrann vilket märks tydligt på ditt driv samt att du alltid håller deadlines. Vidare är du kommunikativ, ha en god samarbetsförmåga och är analytisk samt trivs i rollen där du får ha kontakt med många personer på olika nivåer.

Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort
Visstidsanställning/ Heltid / Göteborg

Tillträdesdag
Tillträde omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan via lernia.se så snart som möjligt!

Information
Uppdraget är initialt 4 månader med goda chanser till förlängning.

Lernia är vägen framåt
Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kajsa Söderlund
0722-541368
Margreth Sternvad
0722-54 13 09
Tanja Zoric

Ida Holmberg
0722-541304
Dijana Stavreska

Theres Lundborg

Igor Glavan
0722-545122
Josefin Forsberg

Malin Grahmstad

Christofer Skoogh
0722541343

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Göteborg Göteborg
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, 3-6 månader
  • Publicerat: 9 mars 2017

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Göteborg
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Göteborg, 41764

Liknande jobb


Lageroperatör -Landskrona

Lageroperatör -Landskrona

13 maj 2024