Retail coordinator sökes till Forso Nordic

Arbetsbeskrivning

Om verksamheten


Forso Nordic AB är ett kreditmarknadsbolag, med verksamhet i Danmark, Finland, Norge och Sverige, som är samägt av Ford Credit Europe Bank Plc, med huvudkontor i Storbritannien och Crédit Agricole Consumer Finance som har sitt huvudkontor i Frankrike. Dess uppgift är att aktivt främja försäljningen av Ford fordon genom finansiering och motorförsäkring, och att stödja Ford återförsäljare. Våra kunder består av i huvudsak två olika kategorier, återförsäljare av motorfordon och även deras slutkunder, såväl privatkunder och återförsäljare.

Arbetsbeskrivning

I rollen som Retail coordinator tillhör du avdelningen för kundservice och kredittjänst som består av 4 ytterligare personer. Avdelningen verkar för att stötta och jobba med kreditfrågor samt finnas som en servicefunktion för kunder och återförsäljare. Du kommer jobba brett med uppgifter inom kredit och förväntas även stötta dina kollegor inom kundservice. Du är en viktig resurs inom Forso och får chansen till att jobba med driven och kunnig personal där ni jobbar och strävar mot samma mål. Rollen har både ett operativt och strategiskt fokus. Vidare innebär rollen bl.a. :

- Boka cash, stämmer av mot listor och rapporter för att säkerställa att allt inkommande och utgående är korrekt.
- Följer och jobbar med företagets OCR listor.
- Kvittningar.
- Släpper spärrar för kunder dagligen.
- Tar emot inkommande samtal från kunder och återförsäljare i frågor kring t.ex fakturor, lån och bedömningar.
- Övrig administration kring kredithantering





Vem är du?

Du har relevant akademisk utbildning inom ekonomi med minst 3 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete. Du bör ha arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare, och därmed ha erfarenhet av att hantera, analysera och arbetat med cash från tidigare. Vi ser att du är en person som sifferorienterad, initiativrik samt är prestigelös i din roll där du kan tänka sig stötta upp där det finns behov och finnas tillgänglig för dina kollegor. Du har erfarenhet av att jobba i en internationell miljö samt ser vi att du talar engelska obehindrat. Vidare har du mycket goda kunskaper i Officepaketet samt känner dig bekväm i olika typer av IT-system.

Som person bör du vara drivande och utvecklingsorienterad, men samtidigt ödmjuk och samarbetsvillig. Du är trygg i din kompetens och erfarenhet samt trivs i såväl det operativa som i det strategiska arbetet. Du har ett genuint intresse för siffror och att ge god service.


Du erbjuds

Är du rätt person för oss erbjuds du en bred och spännande tjänst inom en spännande internationellt företag i framkant. Vidare kommer att erbjudas en yrkesmässig och personlig utveckling där du kommer att få arbeta med ett utmanande jobb i ett dynamiskt team. Du är en viktig funktion där ditt arbete och engagemang är med och påverkar organisationen.

I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek Rekrytering & Bemanning, varför du vid frågor är varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Charlotta Isacson på tel.nr 0766-331448 alternativt via mail: charlotta.isacson@jurek.se. Då urvalet sker löpande är du välkommen med din ansökan redan idag via www.jurekbemannning.se.



Start:

Tjänsten önskas tillsättas omgående.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Alexandersson
0733 330010
Louise Nilsson

Thomas Eklöf

Sara Molin
0766-331445
Ulriikka Uittomäki

Malin Alexandersson

Malin Sjöström
0709-721470
Paulina Stjernström

Karin Tranaeus
0769497962
Caroline Frödén
0766 33 14 44

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 9 september 2016

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


Quality Officer

Quality Officer

24 maj 2023

Credit Collector

Credit Collector

6 september 2022