Retail Program Specialist hos globalt hemelektronikföretag

Arbetsbeskrivning

MultiMind Bemanning AB arbetar med personaluthyrning och rekrytering. Bolagets nisch är att förmedla personal med språkkunskaper samt internationell erfarenhet inom områdena kundservice, ekonomi, marknadsföring, HR och IT.

Är du intresserad av detaljhandel och vet hur man driver försäljning i en butiksmiljö, då är det här uppdraget för dig. Uppdraget som Retail Program Specialist ger dig en möjlighet att arbeta med projektledning och utveckling av it-verktyg i en företagsportal inom utbildning, lojalitet och incitamentsprogram i ett av världens främsta hemelektroniksföretag.

Uppdrag på 6 månader med goda möjlighet till förlängning.



Om Rollen

Du kommer tillsammans med en kollega, underhålla och utveckla företaget lojalitet / incitamentsprogram. Det ingår även att utveckla en företagsportal, som har fokus på utbildning och är den viktigaste kommunikationskanalen mot företagets säljare, de utbildas i produkter och försäljningsargument för att öka försäljning och kvalite.



Arbetsuppgifter och ansvarsområde:

Ansvarig för företagets digitala utbildningsportal, lojalitet / incitamentsprogram riktat mot butiksförsäljning och andra berörda parter.
Hantera den nordiska strategin, planera och skapa processer i nära sammarbete med din kollega samt följa upp att den nordiska strategin efterlevs.
Samordna nationella utbildare och externa resurser i online-utbildningsplanering och budgetering.
Integrera offline och online-utbildning genom att genomföra varierande möjligheter till lärande.
Sammordna juniora och seniora utbildare i arbete med företagsportalen när de besöker butiker med syfte att skapa engagemang bland butikssäljarna för lojalitets / incitamentsprogrammet.
Utveckla och hantera processen i relation till företagsportalen, kontakt med interna intressenter på områden som juridisk, skatt, sälj och marknad.
Ansvarig för avtal med återförsäljare / partners om företagets erbjudande och följa upp deras prestation via Key Account Managers / Account Managers för att identifiera och agera på områden som kan förbättras.
Tillsammans med relevanta interna intressenter projektleda utbildningskoncept för slutkonsument.


Vi söker dig med

Universitetsexamen i marknadsföring eller kommunikation
Erfarenhet inom webbutveckling / utveckling av IT-verktyg
Erfarenhet från CRM-system
Erfarenhet från incitamentsprogram / lojalitetsprogram
Erfarenhet inom projektledning
1-3 års erferenhet från en liknande roll
Meriterande med erfarenhet som butikssäljare
Erferanhet av MS Office, främst Excel och Power Point
Flytande engelska i tal och skrift
Meriterande med flytande svenska i tal och skrift


För att trivas i rollen är du

Innovativ och kreativ och gillar att skapa koncept och program
Strukturerad
Problemlösare
Strategiskt tänkande med resultatinriktat tillvägagångssätt
Relationsbyggare


Låter rollen intressant?

Då urvalsarbetet sker kontinuerligt rekommenderar vi dig att skicka din ansökan redan idag. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag.



Som anställd hos MultiMind får du:

Kollektivavtalsenliga anställningsvillkor gällande lön, semester, pension, sjukfrånvaro, övertid, OB-tillägg.
En dedikerad konsultchef som kontinuerligt stämmer av din arbetssituation och finns tillgänglig för frågor kring din anställning.
Möjligheten att testa olika typer av uppdrag hos spännande företag samt bygga ut ditt CV. Troligtvis i ett internationellt bolag.
Delta på roliga fester och events.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marjut Adalberth
+46 8 21 67 46

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MultiMind Bemanning Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid 6 månader
  • Publicerat: 20 september 2016

Besöksadress

Kungsgatan 66
None

Postadress

Kungsgatan 66
Stockholm, 11122

Liknande jobb


Digital Marketing Manager

Digital Marketing Manager

22 maj 2023

Portfolio Manager

Portfolio Manager

17 maj 2023