Revisionsassistenter sökes till säsongsuppdrag inom revision

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet ifrån kontor och serviceyrken, är utåtriktad och gillar struktur? Är du dessutom redo för en ny spännande utmaning med chans till utveckling? Då kan detta vara något för dig!

PwC Sverige ingår i det globala PwC-nätverket som finns i 157 länder och har cirka 208 000 medarbetare. I Sverige är PwC marknadsledande inom revision, redovisning, skatte- och affärsrådgivning. Vi har cirka 60 000 kunder som består av globala företag, stora företag och organisationer, små och medelstora företag och offentlig sektor. Vi finns på 100 orter och har 3 600 medarbetare.

PwC Sverige genomgår just nu en stor transformation av vår leveransmodell för revision där en ny gemensam stödfunktion, benämnt "Delivery Center" (ett s.k. servicecenter), ska upprättas under hösten 2016. Vårt Delivery Center kommer att stötta revisionsteamen inom väldefinierade tjänsteområden och utföra utvalda standardiserade tjänster och aktiviteter i revisionsprocessen.

Om arbetet
Tjänsten innebär att du kommer att assistera PwC:s revisorer med ett antal tjänsteerbjudanden. Tjänsterna består av specifika och standardiserade arbetsmoment. Det kan t.ex. vara insamling av information, bearbetning av kundmaterial från revisorerna samt övrig administration.

Du kommer att vara behjälplig i alla kundsegment inom PwC Sverige, allt från små entreprenörsdrivna bolag till några av Sveriges allra största företag. Ditt stöd kommer ha stor betydelse för våra revisionsteam, speciellt runt årsskiftet då det är hög arbetsbelastning.

Ansvarsområden:
- behjälplig i den löpande hanteringen av beställda tjänster från revisionsteam
- ge snabb och kvalitativ service till beställande revisorer
- stötta kollegorna under perioder med högre arbetsbelastning

Om dig
Vi söker en social och positiv person som har enkelt för sig att skapa nya relationer och som tycker att det är roligt att nätverka. Här krävs stresstålighet och en förmåga att kunna prioritera och hantera olika arbetsmoment utan att tumma på noggrannhet och kvalitet. Här är det viktigt att du är en lagspelare och att du sätter gruppens gemensamma resultat framför din egen.

Vi söker dig som har avklarad gymnasieutbildning inom ekonomi, alternativt arbetslivserfarenhet inom arbete med administration, gärna inom företagsekonomi och redovisning. Arbetslivserfarenhet från serviceyrket är meriterande gärna inom restaurang, hotell, vård och omsorg eller kundtjänst/helpdesk.

Viktigt för tjänsten är:
- van PC användare och behärskar Officepaketet främst Excel
- arbetar självständigt och ansvarsfullt
- arbetsinsatsen är strukturerad, analytisk och noggrann
- flytande engelska och svenska i både tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten är ett konsultuppdrag och du får en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget planeras att starta första mars och pågå i cirka 3-4 månader med chans till förlängning. 

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Arbetstiderna kan variera och beror på aktuell arbetsbelastning. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Paula Lillsjö på 040-6675308.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB STOCKHOLM
  • 10 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Personlig lön
  • Heltid 8-17
  • Publicerat: 20 januari 2017

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Accountant

Accountant

25 mars 2024

Revisionssamordnare/Stoppkoordinator

Revisionssamordnare/Stoppkoordinator

5 december 2023

IT-ekonom till Techbolaget Boardeaser, Linköping

IT-ekonom till Techbolaget Boardeaser, Linköping

25 september 2023