Revisorsassistent i Helsingborg med start hösten 2014

Arbetsbeskrivning

Nu behöver vi förstärka med ytterligare en revisorsassistent till BDO´s kontor i Helsingborg.
På kontoret arbetar 27 specialister inom rådgivning, revision, skatt och
företagsservice som alla brinner för att vända utmaningar till möjligheter. Vårt
specialistområde är ägarledda och familjeägda bolag och personerna bakom dem men
vi har även ett flertal kunder som ingår i internationella koncerner.

Om tjänsten

I arbetsuppgifterna som
revisorsassistent ingår att revidera kundernas räkenskaper och förvaltning samt
förbereda underlag för påskrivande revisor. Det kan även ges möjlighet till
konsultuppdrag inom kvalificerad redovisning där du får chansen att vara
delaktig i företagets löpande verksamhet. Du kommer att få direktkontakt med
kund och få stort utrymme att skapa egna kontakter och ta eget ansvar. Vi
tycker individuell utveckling är viktig och lägger därför stort fokus på våra
gedigna utbildningsprogram.

Vem söker vi?

Vi söker dig som i framtiden vill klättra i karriären och utvecklas till
en duktig revisor/konsult. Du uppfyller Revisorsnämndens krav för att i
framtiden kunna bli auktoriserad och har ambitioner och personlighet för att
bli en framtida ledare.


Som konsult hos oss behöver du vara målfokuserad, drivande och ha en stark
sälj- och konsultprofil. Det sistnämnda innebär också
att du är social, ödmjuk och har intresse av människor. I vår familjära
företagskultur lägger vi stor vikt vid social kompetens tillsammans med
problemlösning och drivkraft. Eftersom BDO ingår i en global organisation
behöver du ha goda kunskaper i engelska. Erfarenhet av arbete som ekonomiassistent
och/eller service/sälj är mycket meriterande.

Vi erbjuder

Vi förstår att du måste trivas för att utvecklas och utvecklas för att
trivas. Du involveras i hela kundprocessen
vilket ger dig möjlighet att jobba nära våra kunder. Vårt breda tjänste­utbud
innebär att vi kan hjälpa dem på många plan. Därmed växer både du, ditt team
och vi som bolag. Har du en näsa för affärer är vi övertygade om att du når
extra högt.

För rätt person erbjuds ett konkurrenskraftigt
anställningspaket i ett företag med unik atmosfär. Tjänsten tillträds i
september och vi kommer att intervjua kandidater löpande så ansök redan idag,
dock senast den 30:e april 2014. www.bdo.se/karriar


Har du frågor om tjänsten? Kontakta Christian Svensson på christian.svensson@bdo.se

Hos oss på BDO tror vi på att våra medarbetare själv är med och påverkar sin
framtid – om du har viljan och engagemanget kan du nå hur långt du vill!

Välkommen möjligheter!




 
BDO är en av Sveriges ledande rådgivnings- och revisionsbyråer som erbjuder ett brett tjänsteutbud inom Rådgivning, Revision, Skatt och Företagsservice. Vi är över 450 medarbetare och finns representerade på ett drygt 20-tal orter i landet. BDO International är världens femte största revisions- och konsultationsorganisation med ca 55 000 medarbetare fördelade på drygt 1200 kontor i 150 länder.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BDO AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 27 mars 2014

Besöksadress

Ängsvägen 7B
None

Postadress

Box 24193
Stockholm, 10451

Liknande jobb


2 februari 2024

28 januari 2024

12 januari 2024