Revisor/utredare

Arbetsbeskrivning

Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 6700 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss.

På Revisionskontoret är du nära händelsernas centrum. Våra fem medarbetare jobbar med Gävle kommuns alla verksamheter. Vi ser till helheten och att kommunens förvaltningar och företag fungerar som kommunfullmäktige beslutat och följer lagstiftning och regelverk. Hos oss jobbar du nära de förtroendevalda revisorerna i kommunen och deltar i kommunikationen med ledande politiker och tjänstemän. Kommunen växer och vi behöver bli fler för att hantera det ökade behovet av revision.

ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget ger dig en inblick i kommunens spännande och intressanta verksamheter. Du deltar i granskningen av hur väl verksamheterna uppfyller mål och uppdrag beslutade av fullmäktige. Du granskar kommunens nämnders och bolags verksamhet, ekonomi, kvalitet och effektivitet samt interna styrning och kontroll löpande under året (basgranskning). Dessutom deltar du varje år i projekt och fördjupade granskningar inom vitt skilda områden (verksamhetsrevision). Granskningsåret avslutas alltid med revision av årsbokslut.

Din erfarenhet och bakgrund är avgörande för ditt ansvar inom såväl basgranskning, verksamhetsrevision och redovisningsrevision. Du ges goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll genom intern och extern kompetensutveckling.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk examen med inriktning mot ekonomi eller offentlig förvaltning. Du har flerårig arbetslivserfarenhet av att leda och delta i projekt och utredningar alternativt operativ strategisk verksamhet med inriktning på ekonomisk analys och ekonomistyrning.

Är du auktoriserad revisor och/eller certifierad kommunal yrkesrevisor är det meriterande.

Som person har du lätt för att samarbeta med andra, gott omdöme, ansvarskänsla och integritet. Dessutom har du god förmåga att analysera, strukturera, organisera och driva arbetet så att tidsplaner hålls.

Du har en god kommunikativ förmåga och uttrycker dig mycket väl i svenska i både tal och skrift samt har erfarenhet av att skriva rapporter.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Utvecklingsenheten Sofia Heino
026-17 80 87
HR-konsult Helena Bergström
026-17 50 07
Vision Lena Arnberg
026-17 80 05
SACO Karin Jansson
026-17 80 47
Naturvetarna/akademikeralliansen Claes-Göran Nilsson
026-17 96 15
Förvaltningschef Mats Collin
026-17 87 74
Förvaltningschef Elisabet Jonsson
026-17 83 20
Kommundirektör Göran Arnell
026-17 80 02
HR-chef Joakim Råberg
026-17 84 96
Sandra Westman
+4618169362

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gävle kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 10 april 2017

Besöksadress

Stadshuset 80184 Gävle
None

Postadress

Stadshuset
Gävle, 80184

Liknande jobb


23 april 2024

Revisionsmedarbetare

Revisionsmedarbetare

23 april 2024

Revisionsmedarbetare

Revisionsmedarbetare

13 april 2024

21 mars 2024