Rexels nästa offertsäljare – Är det du?

Arbetsbeskrivning

Om vår kund

Har du arbetat inom elbranschen, är teknikintresserad och gillar administration? Då kan det vara dig Rexel söker till tjänsten som offertsäljare.

Rexel Sverige AB är en del av en av världens största elgrossistkoncerner med verksamhet i 38 länder på fyra kontinenter. I Sverige har vi en stark position, cirka 700 medarbetare på 63 platser och en omsättning på cirka 4 miljarder svenska kronor (2015).

Vi utvecklar innovativa konceptlösningar och erbjuder material för elförsörjning i alla typer av byggnader. Inom tung industri och kraftbolag, såväl som i kommersiella fastigheter och helt vanliga svenska hem. Rexel har gjort ett aktivt val att ta täten inom förnybar energi och miljövänliga lösningar som energieffektiviserar Sverige. Vi gör det inom verksamhetsområdet Rexel Energy Solutions. Rexel är experter på smart teknik för smartare fastigheter. Vi marknadsför tjänster och produkter via verksamhetsområdet Rexel.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som offertsäljare kommer du att ansvara för att på ett affärsmässigt och professionellt sätt svara på kundens förfrågningar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att offerera enligt kundens önskemål, där du genom din gedigna produktkännedom kommer agera rådgivande mot kunden. Du har en central roll och ett nära samarbete med kundansvarig och övriga teammedlemmar gällande planering, offerering och uppföljning. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är även:

• Bestämma leverantörer och prissättning
• Ge förslag på projektering och produkter
• Avtalsförhandling med leverantörer
• Uppdatering av offertlista
• Vara en servicefunktion för säljteamet vid offerering

Vi erbjuder dig en fast tjänst med mycket goda utvecklingsmöjligheter inom ett innovativt och expansivt företag som värnar om en bra miljö.


Din profil

Vi söker dig som har en el-teknisk gymnasieutbildning eller motsvarande tillsammans med ett stort teknikintresse. Du som söker har med fördel en bakgrund som elektriker, där du har fått både grundläggande förståelse och produktkunskap. Vi tror att du som söker har dokumenterad säljerfarenhet och en grundläggande ekonomisk förståelse. Din kommunikationsförmåga är mycket god och du har goda kunskaper i Officepaketet samt i olika affärssystem.

Som person är du strukturerad och noggrann samtidigt som du har ett effektivt arbetssätt. Du har en hög grad av servicekänsla, där du tillsammans med ditt affärssinne hittar tillfällen som leder till såväl relationskapande som merförsäljning. För att trivas i rollen som offertsäljare gillar du arbeta administrativt och i ett högt tempo.

Låter tjänsten intressant? Välkommen med din ansökan via Effektiv.se. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Therese Brundin på följande nummer eller adress: 0709-64 42 10 eller therese@effektiv.se


Om oss

Effektiv Bemanning är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Effektivitet, Driv, Långsiktighet och Framgång - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Rapp

Stina Fixander
0766299992
Stina Fixander

Anna Rapp
0704-20 44 41
Sofie Klaesson
0704-204532
Jasmina Dedeic

Tanja Olsson
0739-350291
Jasmina Dedeic

Tanja Olsson
0739350291
Elaine West

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Effektiv Bemanning Sverige Borås
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 21 oktober 2016

Besöksadress

Åsboholmsgatan 6 vån 5, Borås
None

Postadress

Åsboholmsgatan 6 vån 5
Borås, 50451

Liknande jobb


Jobba Som Innesäljare

Jobba Som Innesäljare

8 maj 2024

Jobba Som Innesäljare

Jobba Som Innesäljare

8 maj 2024

8 maj 2024

8 maj 2024