OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter, jobbar vi också för ett större mål – ett hållbart Göteborg. Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi!
Arbetet innebär:
Risk management och compliance inom fysisk och finansiell handel.
daglig rapport och analys av positioner, riskmandat, säkringsintervall, MtM
daglig beräkning av aktuell risknivå i portföljerna
veckorapportering till ledningen
månadsvis rapportering till Finansrapporten
månadsrapport till Ekonomiavdelningen
föreslår vid behov förändringar av styrande anvisningar inom området riskmanagement och compliance inom fysisk och finansiell handel
risk management system, irisk AS - utvecklingsbehov, portföljuppsättning, arbetssätt, behörigheter, motpartslistor
sammankallande i koncernövergripande arbetsgrupp för hantering av regelverket REMIT
riskhantering inom el- och gashandel
deltar i strategiska utredningar inom koncernen
rapporterar efterlevnad och resultat till VD & styrelse
Vi söker dig som har en tydlig social kompetens, stark analytisk förmåga, är självgående och drivande, van vid logiskt tänkande och förmåga att kravställa på ett positivt sätt. God planeringsförmåga och god pedagogisk förmåga för presentation av avancerade problemställningar och frågeställningar, i såväl tal som skrift. Som person har du hög grad av initiativförmåga kring tänkbara handlingsalternativ och riskscenarios. Förmåga att bedöma mellan flera olika alternativ och trivs med att lösa problem som är komplicerade och olikartade.
Du kommer att tillhöra verksamhetsområde Ekonomi & Affärsplanering. Inom verksamhetsområdet är Ekonomi, Inköp, Juridik och Fastighet samlat. Verksamhetsområdet ansvarar för koncernens ekonomistyrning och affärsplanering. Genom effektiva och kvalitetssäkrade processer inom ekonomi, inköp, juridik samt fastighet skapas förutsättningar för en effektiv verksamhet för att säkerställa måluppfyllelse och lönsamhet. Visionen är att genom vår kompetens och vårt stöd ge förutsättningar för att skapa största möjliga affärsvärde. Arbetet sker i enlighet med verksamhetsområdets mål, ägarnas krav, kundernas förväntningar och lagar/avtal/policys samt för en positiv utveckling för koncernen som helhet.
Vi erbjuder ett varierande arbete där du fyller en viktig funktion i arbetet för vår vision om ett hållbart Göteborg. Du får stort eget ansvar och möjlighet att själv planera ditt arbete inom ramen för uppdraget.
I den här rekryteringen samarbetar vi med Randstad. För mer information om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Victoria Reeve, victoria.reeve@randstad.se Formell ansökan till tjänsten registrerar du via ansökningsformuläret i denna annons. Vill du göra en förutsättningslös intresseanmälan kan du göra detta till victoria.reeve@randstad.se
Som anställd här kan du räkna med en arbetsplats som är både spännande och utvecklande. Det ska vara tryggt att jobba med oss och det ska kännas roligt. Du kommer att ha möjlighet att växa på jobbet och utvecklas inom organisationen. Vi har förmåner som uppmuntrar till ett hållbart arbetsliv. Läs mer om vårt erbjudande på goteborgenergi.se/jobbamedoss
Vi tror på en jämställd arbetsplats med mångfald. Personer med olika synsätt och erfarenheter utvecklar vår verksamhet och driver den framåt - styrkan i våra olikheter skapar framgång. Delar du våra värderingar? Vi ser fram emot din ansökan!
Låter det här som en intressant tjänst för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan! Urval kommer att ske löpande, skicka oss därför gärna din ansökan redan idag.