Riskkoordinator/-hanterare med god kommunikations- och samarbetsförmåga,...

Riskkoordinator/-hanterare med god kommunikations- och samarbetsförmåga,...

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 50%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Som Riskkoordinator bidrar du till att kundens beslutade riskmetodik efterlevs och bedrivs ur ett affärsperspektiv inom tilldelade projekt. Uppdraget innebär identifiering av risker i olika projektfaser, systematik styra och begränsa sannolikhet för riskutfall samt begränsa konsekvenser med hjälp av effektiva och lämpliga metoder och verktyg.

Arbetsuppgifter:

- Planera och genomföra (leda) kvalitativa riskanalyser och säkerhetsbevisningsprocesser
- Planera och genomföra (leda) kvantitativa analyser av kostnad och riskbild med iterativ metod, (monte-carlo simulering)
- Aktivt driva processer ovan, vid behov uppsöka information hos projektmedlemmar.
- Vara delaktig i metodutveckling av riskarbetet
- Ha god förståelse för projektlednings- och programledningsprocesser för att säkerställa effektivt samarbete med övriga programmet.
- Månadsvis sammanställning av ett stort antal underliggande projekts samlade risker samt uppföljning av aktiviteter för riskförändring.
- Miljörisker, arbetsmiljörisker och safety-risker ska vara en del av rapporteringen månadsvis


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Relevant examen inom riskhantering samt flera års yrkeserfarenhet inom området samt erfarenhet från riskhantering i projekt och skadeförebyggande arbete.

Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Erfarenhet från riskhantering inom större komplexa projekt.
- Erfarenheter av: ISO 31000:2009 (Riskhantering)


Önskemål om personliga egenskaper:

Som person är du utåtriktad, drivande och van att arbeta självständigt mot uppsatta mål. Du är pedagogisk och har förmåga att ställa rätt frågor så att risker identifieras och bearbetas.

Då tjänsten innefattar många kontakter med både kunder och aktörer är det viktigt att du har god kommunikations- och samarbetsförmåga,
har lätt för att skapa relationer och engagemang.

______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 september 2022
  • Ansök senast: 4 oktober 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


HSEQ

HSEQ

6 maj 2024