Roaming Coordinator

Arbetsbeskrivning

3 vågar vara annorlunda. Vi är ett snabbt växande företag som ständigt utmanar marknaden för mobil kommunikation i vår kamp för Sveriges nöjdaste kunder. Nu söker vi engagerade medarbetare som vill bli bäst på det de gör i en energifylld miljö med ett högt tempo och högt satta mål.

Är du redo för en ny utmaning? Nu har vi en spännande roll ledig hos oss på 3 som Roaming Coordinator på Carrier Services & Wholesale. Vi är en Skandinavisk avdelning inom 3 som ansvarar för våra operatörsrelationer. I detta ingår affärsansvaret för Roaming, Samtrafik och Interconnect, MVNO samt våra internationella tjänster för telefoni, data och SMS.

Som roaming coordinator befinner du dig i en internationell miljö och är 3 Skandinaviens främsta kontaktpunkt för internationell roaming. Du är ansvarig för att hantera och koordinera aktiviteter knutna till internationell roaming både internt och externt.

Vad blir din nya roll?

Du är spindeln i nätet för såväl intern som extern kommunikation där du ansvarar för att hantera och stärka våra relationer till både nya och befintliga roaming partners. I din roll måste du kunna svara på frågor gällande vår internationella verksamhet, exempelvis mot våra partners och leverantörer, och samtidigt kunna koordinera svar från våra interna specialister inom teknik och kundservice.

I ditt ansvar ligger även administrationen GSMA Infocenter – den webbplats där vi publicerar och hämtar information som rör vårt egna och våra roaming partners nät. I din roll har du ansvar över lanseringsprocessen i vilken du tecknar avtal med nya partners och säkerställer att lansering av nya tjänster går enligt plan och följer processen. Du hanterar och administrerar distribution av egna och våra partners SIM-kort och ser till att vår databas (RoamSmart), där vi hanterar partners, samt övriga stödsystem alltid är uppdaterade med aktuell information.

Vem tror vi att du är?

Som Roaming coordinator ser vi gärna att du har:

• vana att arbeta i en internationell miljö, gärna inom telekom.
• erfarenhet att koordinera och administrera i en miljö där kommunikation är A och O.
• har teknisk förståelse med kommersiell erfarenhet, både B2B och B2C för att kunna se hela kedjan.


Vi ser de också som meriterande om du har erfarenhet av att driva projekt.

För att lyckas i rollen så handlar det mycket om att kunna hantera många saker samtidigt och kunna prioritera på smarta och effektiva sätt. Vi är utmanare och som person som tycker du om att ta egna initiativ och har en proaktiv syn på hur vi kan bli än mer effektiva och hitta kreativa lösningar.

Kan det vara något för dig?

Varmt välkommen med din ansökan! Vi intervjuar löpande så skicka in din ansökan redan idag. Rollen är en tillsvidareanställning på vårt huvudkontor på Kungsholmen. Vid frågor tveka inte att kontakta rekryterande chef Anders Högsell, tfn 0735337977.

*LI-PRIORITY

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Wigh

Niklas Fehrm

Anna Eriksson

Daniel Angvik
+46735226609
Johannes Boson

Emelie Linheden

Mattias Eriksson
+46735 43 87 70
Martin Adolfsson

Maria Enocksson

Dick Sannehag

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 3
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid -
  • Publicerat: 14 juni 2016

Besöksadress

Lindhagensgatan 98
None

Postadress

Lindhagensgatan 98
Stockholm, 10425

Liknande jobb


Cross-Cultural Facilitator (Pre-Departure Orientation)

19 mars 2024

27 november 2023

23 november 2023