Robatech Nordic AB söker nu en teknisk fältsäljare

Arbetsbeskrivning

Robatech Nordic AB är ett helägt dotterbolag till Robatech AG som är en global ledare för innovativ och hållbar limappliceringsteknik för smältlim och kallim med huvudkontor i Muri, Schweiz. Företaget grundades 1975 och man bedriver med stor framgång verksamhet i mer än 60 länder genom lokala försäljnings- och service-organisationer. Man är ca 530 anställda ”worldwide” varav ca 140 personer arbetar på huvudkontoret. Robatech Nordic AB bedriver sin verksamhet i norden genom bolag i Sverige, Norge och Danmark. Koncernen har en hög kompetens och mer än 40 års erfarenhet när det gäller limappliceringsteknik, man erbjuder kompletta systemlösningar, service, support och reservdelar.
Vi söker en fältsäljare för södra och mellan Sverige med utgångs punkt från din bostad.


Arbetsbeskrivning
Robatech Nordic AB jobbar med B2B försäljning och som teknisk säljare är dina främsta uppgifter att presentera och sälja våra limsystem och lösningar till kunder på den svenska marknaden genom en aktiv marknadsbearbetning. Våra kunder finns till största del inom industrisegmentet.
Din målsättning skall vara att utveckla och skapa affärs relationer som ökar våra marknadsandelar hos befintliga och nya kunder. Tjänsten innebär ett stort antal resdagar och övernattningar.
Du kommer att ha ett nära samarbeta med våra servicetekniker och projektledare.
Vårt koncernspråk är engelska och all utbildning och dokumentation är på engelska.
Fortlöpande sälj- och produktutbildning sker på vårt huvudkontor i Muri, Schweiz.
Vi erbjuder ett spännande och utvecklande arbete i ett internationellt företag, där laganda och motivation är en viktig plattform i det dagliga arbetet.

Vem är du?
Du har ett stort eget driv och älskar att sälja, trivs med att planera din egen tid och uppnå dina uppsatta mål.
Vi ser också att du har dokumenterad erfarenhet av försäljning när det gäller tekniska produkter och lösningar.
Du är en serviceinriktad, ansvarstagande, trovärdig och målmedveten person.
För att kunna trivas i tjänsten behöver du ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Van att arbeta i PC-miljö med MS Office, affärs- och CRM-system (vi använder Navision).
Vi ser gärna att du som person är flexibel, en god kollega och socialt kompetent.
Det är en fördel om du har erfarenhet ifrån förpacknings-, livsmedels-, möbel-, trä-, filter- eller grafisk industri.

Kontaktperson
Har du läst så här långt så finns det goda möjligheter till att du är intresserad av tjänsten. Välkommen att ansöka!
Då urvalsprocessen sker löpande är det av vikt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt, ansök nedan med ett uppdaterat cv.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta eller Charlotte Åvall, [email protected] eller 042-37 16 33.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christine Johanson

Camilla Norén
+46 40 660 63 24
Charlotte Åvall

Fia Fagerlund
031- 61 72 93
Linda Göhlin

Charlotte Gustafsson
0470-74 55 90
Ulrika Demm
042 - 37 16 47
Sara Ernström

Lotta Dyrén
019-16 65 50
Linda Selin
0660-599 71

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Manpower Huvudkontor Stockholm
  • 1 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Affärsresekonsult/teamleader

12 november 2010

Ansvarig Affärsresor

14 januari 2010

Affärsresesäljare

7 september 2010

Affärsresesäljare

20 maj 2010