Säkerhetshandläggare till Socialförvaltningen Bodens kommun

Säkerhetshandläggare till Socialförvaltningen Bodens kommun

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bidra till satsningarna kring vår tids största utmaningar, och kunna påverka och lämna över något för framtida generationer att vidareutveckla? Då är Bodens Kommun en arbetsgivare för dig!

Arbetsplatsen
Att arbeta i Bodens kommun är att vara nära Bodensarnas föränderliga vardag. Detta innebär möjligheter och utmaningar där vägen fram kan vara mod att våga. Vi har en stark våga prova-kultur där stödet från kompetenta kollegor och chefer finns nära. Här får du ett stort förtroende i en fantastisk miljö och möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden

Arbetsuppgifter
Socialförvaltningen i Boden söker en säkerhetshandläggare för att samordna, utveckla och implementera det systematiska arbetet inom säkerhet, krisberedskap och informationssäkerhet.
Tjänsten som säkerhetshandläggare är organiserad vid socialförvaltningens enhet för förvaltningsadministration.
Som säkerhetshandläggare hos oss arbetar du både förvaltningsövergripande och operativt på uppdrag av nämnd och förvaltningsledning med fokus på socialtjänst samt hälso- och sjukvård.

Vill du vara delaktig i vårt kreativa och glada team med många olika kompetenser är du välkommen att söka tjänsten!
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
• Identifiera och arbeta för att uppfylla interna krav och lagkrav.
• Representera förvaltningen i kommunens arbetsgrupper och projekt inom säkerhetsområdet.
• Systematiskt arbete med planering för stärkt civilförsvar och krisberedskap samt tillkommande övningar i verksamheterna
• Framtagande och återkommande revidering av kontinuitetsplaner, krispärm, rutiner och krisledningsplaner.
• Driva förvaltningens systematiska informationssäkerhetsarbete utifrån gällande lagstiftningar, där genomförande av informationssäkerhetsklassning och riskanalyser är centrala i arbetet.
• Dokumentera och följa upp det systematiska informationssäkerhetsarbetet samt implementera beslutade åtgärder.
• Medverkan vid upphandlingar.
• Lyfta förbättringsförslag och verka för en god säkerhetskultur inom förvaltningen.
• I arbetet ingår även att vara samordnare för förvaltningens kvalitetsledningssystem.

Din profil
Kvalifikationer
Vi söker dig som är duktig på att driva projekt och samarbeta med olika personer på olika nivåer och i skilda sammanhang. Du känner dig trygg med att hålla i utbildningar och har en god pedagogisk förmåga. En viktig egenskap är förmågan att driva säkerhetsarbetet framåt på ett strukturerat sätt med en förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter.
Vi söker dig med:
• Relevant högskoleutbildning inom säkerhetsområdet eller andra områden som arbetsgivaren bedömer som relevanta för tjänsten.
• God IT-vana och digital kompetens med erfarenhet av Microsoft Office
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
• B-körkort

Vi ser gärna att du har:
• Erfarenhet av risk-, säkerhets- och/eller informationssäkerhetsarbete.
• Kunskap om dataskyddsförordningen och NIS-direktivet samt lagstiftning inom krisberedskapsområdet.
• Erfarenhet av socialtjänstens verksamhetsområden.

Vid lägger stor vikt vid personliga egenskaper och att du är rätt person för uppdraget.

Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan och ett friskvårdsbidrag.
Via vår hälsoportal kan du som medarbetare boka in dig på olika friskvårdsaktiviteter ex massage, prova-på-träning, föreläsningar mm.

Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter eller liknande i denna rekrytering.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Student Consulting, vid eventuella frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Femke Golverdingen via e-post: femke.golverdingen@studentconsulting.com.

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584

Sammanfattning

  • Arbetsplats: StudentConsulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 juli 2023
  • Ansök senast: 23 juli 2023

Besöksadress

Murarevägen 30
None

Postadress

Murarevägen 30
FALKENBERG, 31136

Liknande jobb


19 februari 2024

22 januari 2024

Överförmyndarhandläggare

Överförmyndarhandläggare

17 december 2023

Handläggare till överförmyndarnämnden

Handläggare till överförmyndarnämnden

12 december 2023