Säkerhetsrådgivare, Solna

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Dina arbetsuppgifter som säkerhetsrådgivare på säkerhetsenheten på huvudkontoret i Solna innebär att du stöttar verksamheten inom ett mycket brett område, bl.a. rådgivning inom säkerhetsområdet, och att du ger stöd vid incidenter. I arbets­uppgift­erna ingår även att delta i styrning, utveckling och uppföljning av myndighetens säkerhetsarbete. Du kommer också att hålla utbildning för både chefer och medarbetare. Arbet­et bygger i stor utsträckning på samverkan med hela organisationen och externa samarbetspartner. Hela Sverige är ditt arbetsområde, vilket kan innebära resor. Du kommer att ingå i vår funktion om sex säkerhetsspecialister som arbetar med fysiskt skydd och säkerhetsrådgivning.

På säkerhetsenheten är vi i dag 19 medarbetare men behöver bli fler. Enheten ansvarar för styrning, samordning, stöd och uppföljning av säkerhetsarbetet inom hela Skattverket. Inom säkerhetsenhetens ansvarsområde ryms bl.a. informationssäkerhet, fysisk säkerhet, säkerhetsrådgivning, krisberedskap, säkerhetsskydd, incidenthantering och internutredningar.

Vi erbjuder dig en arbetsplats


• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som


• har relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot skydd och säkerhet eller som har mer än tre års arbetslivserfarenhet av kvalificerat arbete inom säkerhetsområdet
• har god kunskap om lagstiftning inom säkerhetsområdet
• har arbetat med riskanalyser och säkerhetsfrågor
• har arbetat med frågor om hot och våld
• är pedagogisk och empatisk
• är handlingskraftig i krissituationer
• har förmåga att arbeta självständigt och är ansvarstagande
• är resultatinriktad
• är social och lätt knyter interna och externa kontakter
• talar och skriver sakligt och på ett lättförståeligt sätt
• har körkort, klass B.

Det är meriterande om du har arbetat med att hålla utbildning och om du har arbetslivserfarenhet från en myndighet, en stor organisation eller ett stort företag. Det är också meriterande om du är utbildad säkerhetssamordnare av SSF.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper, förmågor och engagemang.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Tjänsten är tills vidare och på heltid. Provanställning kan komma att tillämpas.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 5 mars 2015

Liknande jobb


Bilplåtslagare till Sveaplan

16 april 2024

Skadetekniker till Bilmånsson i Eslöv

15 mars 2024

16 februari 2024

Skadetekniker till Bilmånsson i Eslöv

12 januari 2024