Sakkunnig Socialsekreterare till Socialförvaltningens Vuxenverksamhet

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

Socialförvaltningen är indelad i tre verksamhetsområden:
Vuxen, Barn/ Unga och Familj och Gemensamma Resurser.

Nu förstärker vi vår organisation och inrättar ytterligare en tjänst som sakkunnig socialsekreterare inom Vuxenverksamheten.
Vi har idag en sakkunnig som jobbar tillsammans med både enheten för missbruk och socialpsykiatri.
Du kommer att arbetsledas av enhetschefen inom enheten för socialpsykiatri.

ARBETSUPPGIFTER
I nära samverkan med enhetschefer och medarbetare fungerar du som expert och dagligt stöd gällande ärendehandläggning och förväntas, vid behov, vara medhandläggare i komplicerade ärenden. Du ska vara behjälplig i arbetet med metodstöd samt inneha ett visst introduktionsansvar vid nyanställningar.

Tillsammans med chefer och kolleger ska du medverka till att utforma och delta i genomförandet av vår kompetensstrategi och ett framtida introduktionsprogram, samt säkerställa att aktuell forskning och metodik förs in i arbetet för att utveckla verksamheten.

När vi nu går från att vara en till att vara två sakkunniga inom Vuxenverksamheten så finns det möjligheter att vara med och påverka innehållet i tjänsten. Innehållet i tjänsten kan komma att förändras över tid, i takt med att behovet av stöd i förvaltningen kan ändra karaktär.

Arbete utanför kontorstid kan förekomma.

KVALIFIKATIONER
Du har socionomexamen samt kunskap om och erfarenhet av myndighetsutövning inom socialtjänstens individ- och familjeomsorg.

Det är meriterande om du har vidareutbildning eller fördjupad kunskap inom området socialpsykiatri, LSS och samsjuklighet.

Du har minst 5 års erfarenhet som socialsekreterare med dokumenterat goda resultat inom området.

Du har ett öppet och positivt förhållningssätt i mötet med andra och en god förmåga att lära ut det sociala arbetet.

Du har vana och vilja att arbeta kunskapsbaserat och processorienterat med klienten i fokus och är dessutom uppdaterad vad gäller föreskrifter, allmänna råd från socialstyrelsen samt förändringar inom lagstiftningen och dess tillämpning.

Du har erfarenhet av att omsätta handläggning och dokumentation i ett verksamhetssystem.

Du kan leda dig själv genom ständig utveckling och har kunskap om och erfarenhet av att driva utvecklingsprocesser i delaktighet med klienter, kolleger och ledare.

Du har körkort och kör bil.

ÖVRIGT
Som anställd i Helsingborgs stad får du subventionerad friskvård och andra förmåner via vår förmånsportal Fördel Helsingborg.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tf Enhetschef Jessica Granquist
042-10 65 51
Tf Enhetschef Maria Lind
042-107355
Enhetschef Anne Larsson
042-10 59 33
Biträdande enhetschef Kristina Lembke
042-10 67 87
DYNAMIS
042-106418/106449
Enhetschef Pia Hansson
042-10 34 98
Bitr. Enhetschef Petra Nilsson
042-10 46 63
Bitr. Enhetschef Susanne Johansson
042-10 73 56
Bitr. Enhetschef Sigbritt Arwidson
042-10 44 86
Enhetschef Lisbeth Davidsson
042-10 65 34

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad, SOCIALFÖRVALTNINGEN HELSINGBORG
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse. .
  • Publicerat: 2 augusti 2016

Besöksadress

Järnvägsgatan 14 Helsingborg
None

Postadress

None
HELSINGBORG, 25189

Liknande jobb


Socialsekreterare insatsgruppen

Socialsekreterare insatsgruppen

15 maj 2024