Sales Manager

Arbetsbeskrivning

Verksamhetsbeskrivning
Bombardier är en världsledande leverantör till världens järnvägar och våra tåg bidrar till ett långsiktigt hållbart transportsystem genom hög kapacitet, energieffektivitet, säkerhet samt goda miljöprestanda.Vi leds av en vision om att svensk järnvägsforskning ska ha en ledande roll i världen och bidra till utveckling av nya fordonslösningar och standarder.Vi erbjuder en komplett produktportfölj med fordon, signalutrustning, komponenter och eftermarknadsprodukter.
Arbetsuppgifter
Vår fordonsdivision Mainline & Metros är inne i ett expansivt skede.Vi har fått många nya order men behöver givetvis fler.Detta skall nu också omsättas till nya beställningar och vi behöver din hjälp.Detta är ett exempel på viktiga projekt vi nu jobbar med, andra är nya tunnelbanevagnar till SL och nästa generations motorvagnståg för NSB i Norge.Möjligheterna är många och till division Mainline & Metros söker vi nu en Sales Manager ansvarig för vår tågförsäljning i Norden.Är du rätt person kan vi utlova ett självständigt, utmanande och intressant jobb.
Arbetet innebär att planera och genomföra försäljningsverksamheten inom ramen för landansvaret och bolagets strategiska plan.Detta omfattar bl.a. att ta fram en försäljningsstrategi, budgetera och ansvara för orderingång baserat på de möjligheter som identifierats.För detta krävs att man inhämtar god marknadskännedom och har aktiva kundkontakter.Du är företagets viktiga ögon och öron mot marknaden.Som kundansvarig skall du återföra våra kunders krav till anbudsorganisationen och se till att våra anbud svarar upp mot den försäljningsplan som du tillsammans med företagsledningen lagt fast.Som Sales Manager jobbar du nära divisionsledningen och kommer att ha en ledande roll i försäljningsprojekt och i utarbetandet av våra försäljningsstrategier samt aktivt delta i och leda förhandlingar.
Som Sales Manager ansvarar du för:
.Marknadsföring och försäljning av fordon
.Kundkontakter
.Politisk lobbying
.Försäljningsstrategier och försäljningsplaner
.Leda och koordinera försäljningsarbetet
Utbildning/Erfarenhet
För att lyckas i denna roll behövs följande kompetenser:
.Förmåga att analysera och förstå kundens krav
.Förmåga till helhetssyn
.Förhandlingsvana
.Affärsmässig
.Teknisk och kommersiell förståelse
.God social kompetens
.God kommunikationsförmåga
.God samarbetsförmåga
Som person är du initiativrik, självständig, ansvarskännande, engagerad, flexibel och lyhörd.
Yrkeserfarenhet och rätt personliga egenskaper är viktigare än formell utbildning.
Tjänsten är på heltid med placering i Västerås.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010