Sales Operations Manager

Arbetsbeskrivning

Sales Operations är en central funktion i vår verksamhet som består av Business & Pricing, Key Account Manager Support, Kundsupport, Sales Controlling och Business Management. Det huvudsakliga ansvarsområdet här handlar om allt från att säkerställa kunddatakvalitet och kundtilldelning till försäljningsplanering och försäljningskontroll samt områden rörande betalningssystemet och incitament.

Det handlar om att säkerställa att dessa "bakgrundsförsäljningsprocesser" löper smidigt och matchar de olika marknadernas respektive behov.

Vad innebär jobbet
Du har det övergripande ledaransvaret de Business&Pricing, KAM Support, Kundsupport, Sales Controlling och Business Management.

Du samarbete med säljorganisationen och övriga avdelningar, verkar för nöjda kunder och lönsam försäljningstillväxt. Det är därför viktigt att du har hög initiativförmåga, är van att ta ansvar för dina uppgifter och driva utvecklingen framåt. Din förmåga att samarbeta och se möjligheterna i samspelet mellan avdelningar för att bidra till glada kunder, attraktiva priser och lönsamhet, kommer att vara central.

Du är direkt underställd VD.

Din profil

• Vi ser att du behöver ha erfarenhet från en eller flera av ovan nämnda områden för att kunna ta dig an denna uppgift på ett bra sätt. Gärna business controlling.
• Du har en solid ekonomibakgrund
• Du har Ledarerfarenhet och är en ”people-leader” med ett genuint intresse för att se och utveckla medarbetarna
• Vi ser att du är en dynamisk person
• Din kommunikativa förmåga är god och du rör dig på olika organisatoriska nivåer
• Din administrativa förmåga är god och du arbetar självständigt.
• Vi efterfrågar en god datavana, då datorn är ditt huvudsakliga arbetsredskap.
• Du är professionell i din framtoning och står för företagets värderingar
• Din engelska är flytande i tal och skrift

 

Meriterande:


• Ledarerfarenhet från liknande befattning
• Erfarenhet av B2B försäljning 

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett flexibelt arbete med ansvar, stor flexibilitet och goda möjligheter till utveckling. Du befinner dig nära till beslut och kommer att ha god möjlighet att påverka.    

Andra förmåner är bland annat möjlighet till distansarbete för de flesta av våra tjänster, kollektivavtal, bra arbetsmiljö, friskvårdsbidrag på 3000 kr, personalrabatter, tjänstebil för de tjänster som kräver det samt den tekniska och digitala utrusning som krävs för jobbet.

Vi är ett av världens största familjeägda företag där vår familjära atmosfär och framåtanda är tydlig. Vi investerar i våra medarbetare och är övertygade om att medarbetarna är skillnaden som gör skillnad där vi tar vara på goda idéer och värdesätter ditt unika perspektiv.

Tjänstgöringsgrad:                         Heltid
Placeringsort:                                Örebro

Övrigt:                                          Krav på giltigt B-körkort.

Om ansökan
Rekryteringsarbetet pågår löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan. Din ansökan bör bestå av bifogat CV och ett personligt brev där du beskriver varför du är intresserad av tjänsten och vad du kan bidra med. Sista ansökningsdag är 19 februari 2023.   

Kontaktperson är VD Åsa Sterling, 070-374 5755.


• Första steget i rekryteringsprocessen är kontinuerlig granskning av ansökningar av rekryterande chef och HR partner, som resulterar i ett första urval av kandidater. När du skickat in din ansökan får du återkoppling inom 2 veckor med besked om du går vidare i processen.

 


• Om du går vidare i processen kontaktar vi dig via telefon eller email för en första intervju som kan ske digitalt eller fysiskt. Håll därför koll på din mailbox, både inkorg och skräppost.

 


• För de kandidater som går vidare i processen kommer inför en andra intervju att genomföra personlighetstest.

 


• I de flesta av våra rekryteringsprocesser ingår en samresa med en kollega eller en träff med en kollega som du kommer samarbeta med. Vi tar även referenser från tidigare arbetsgivare.

 

På Würth strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar varmt sökande med olika bakgrund. Vi kan komma att tillämpa provanställning.

Om Würth
Würth är en kombination av ett logistikföretag, ett serviceföretag och ett säljbolag. Vårt mål är att hjälpa våra kunder att effektivisera sin hantering av förbrukningsmaterial genom lösningar som sparar tid och skapar ordning och reda. 

Vårt huvudkontor och lager finns i Örebro, där finns också de administrativa och lagerrelaterade tjänsterna. Vi har Sveriges största säljkår, butiker över hela landet, innesäljare, e-handel i framkant och en kompetent kundsupport. Würth är världens ledande leverantör av förbrukningsmaterial till företag inom fordon, industri, bygg och hantverk. Koncernen finns i 84 länder och har nära 100 000 anställda. Vår värdegrund som bygger på inspiration, mod och passion visar vad vi står för och vad vi vill åstadkomma.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Würth
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 6 februari 2023
  • Ansök senast: 19 mars 2023

Liknande jobb


CFO/COO till Vägjobb Stockholm!

CFO/COO till Vägjobb Stockholm!

14 maj 2024

13 maj 2024