OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Jefferson Wells söker just nu dig som vill jobba som Sales Support Representative hos en av våra kunder i Helsingborg. Förutom det faktum att du får jobba för en spännande aktör inom detaljhandeln är det bästa med det här jobbet att säljarna och kunderna verkligen uppskattar hjälpen du ger dem. Låter det spännande? Varmt välkommen med din ansökan!
Önskad start: så snart som möjligt
Uppdragets längt: initialt fram t.o.m. 31 augusti men goda möjligheter finns till fortsättning för "rätt" person
Att jobba som Sales Support Representative för Jefferson Wells
Den här tjänsten innebär att du kommer att vara anställd hos oss men tillbringa dina arbetsdagar ute hos vår kund. Tjänsten är på heltid och dina arbetstider kommer att vara vanliga kontorstider. När man kommit in i rollen är det ok att arbeta hemifrån 40%, två dagar per vecka, om man så önskar.
Vad går rollen ut på:
Du förväntas ha en god överblick över orderprocessen och arbeta proaktivt för att se till att allt flyter så smidigt som möjligt. När det uppstår problem eller förseningar så håller du såväl kunder som säljarna informerade om status.
Till exempel kommer du att
* Övervaka beställningsprocessen och se till att produkter levereras mot överenskommelse
* Samarbeta och stötta säljteamet och kommunicera möjligheter till tillväxt
* Förbereda säljmöten tillsammans med säljteamet för att maximera resultatet
* Ha koll på fakturaflödet
Du kommer att arbeta tillsammans med ytterliggare en sales support representative i ett team på 6 personer. Det är ett aktivt och sportintresserat gäng som också brinner för hälsa, kost och dryck.
Vem söker vi?
Till rollen som Sales Support Representative söker vi dig som är positiv och kommunikativ och brinner för att hålla koll på leverans-/ orderflödena och också för att använda din kunskap till att informera och underlätta för dina kollegor och företagets kunder. För att komma in i rollen så snabbt som möjligt är det ett stort plus om du har erfarenhet av administrativt arbete, orderhantering, lite ekonomi och kundsupport. Det dagliga arbetet kräver att du är proaktiv och strukturerad och vågar ta tag i saker.
I övrigt krävs det att du
* har fullständig gymnasial utbildning
* har goda kunskaper i Office-paketet och då särskillt i Excel (Vi ser t. ex. gärna att du behärskar Pivåtabeller)
* talar och skriver flytande svenska och engelska, då engelska är koncernspråket och mycket av dina dagliga kontakter sker på engelska.
* tidigare har arbetat i en liknande roll
Har du tidigare arbetat i Navision är det ett plus men även erfarenhet av SAP är meriterande då man kommer att gå över till SAP efter sommaren.
Vi arbetar med löpande urval varför tjänsten kan komma att tillsättas före ansökningstidens slut!
Varmt välkommen med din ansökan via ansökningslänken!
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi