Sales Support till ledande företag inom flygbränsle

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba med administration och support i ett framgångsrikt och ledande företag inom flygbränsle? Vill du bli en del av ett härligt team där man hjälps åt för att nå framgång? Då kan det här vara tjänsten för dig! Välkommen att skicka in din ansökan redan idag, då urvalet sker löpande.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Air BP:s räkning en Sales Support Assistant till deras Sales Support avdelning under ett års tid med start i september. Kunden är ledande inom flygbränsle och verkar på över 700 platser i ett 50-tal länder och säljer över sju miljarder liter bränsle varje år. Rollen ingår i bolagets nordiska avdelning där länderna Sverige, Danmark, Norge och Finland ingår och du kommer tillhöra ett team som idag består av sju personer.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till AcademicWork

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Sales Support kommer hantering av kundärenden att utgöra en stor del av arbetet. Det kan exempelvis handla om att en kund redan har fått sitt bränsle och sin faktura och sedan vill göra en reklamation. Du kommer i rollen även att arbeta med support och då mest i startskedet. Man kommer då att hantera olika typer av förfrågningar från kontoinnehavare och flygplatser. Kontakten med de olika parterna kommer då främst att ske via mail.

För dig som visar på driv och engagemang finns chanser till stora utvecklingsmöjligheter på sikt.

VI SÖKER DIG SOM
* Har 1-2 års erfarenhet av arbete med administration, gärna från en liknande roll eller som Sales Support


* Har grundläggande kunskaper i SAP och goda kunskaper i Office Paketet
* Pratar och skriver flytande på såväl svenska som engelska då stor del av kontakten sker på engelska
* Ett intresse och starkt sinne för siffror


Det är även meriterande om du har:


* Ekonomisk eller administrativ utbildning på gymnasial- eller eftergymnasial nivå
* Förståelse för fler skandinaviska språk än svenska


För att ta sig an rollen som Sales Support Assistant krävs en god samarbetsförmåga då man kommer ingå i ett team där man hjälps åt och ställer upp för varandra. Vidare krävs det att du är självgående och vill lära dig nya arbetsuppgifter vilket ställer krav på driv och engagemang. För att kunna göra ett bra arbete krävs det även att du tar ansvar samt är strukturerad och organiserad i ditt arbetssätt. Vi ser även gärna att du har en förmåga att på ett bra sätt kunna kommunicera i såväl tal som skrift då man kommer att ha daglig kontakt med många olika personer, såväl internt som externt.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: September
* Omfattning: Heltid under 1 år med start i september
* Placering: Solna
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på stn02@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar, hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.


* Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här


SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

Har du frågor kring tjänsten besvaras dessa på mail stn02@academicwork.se under kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail. Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Nu kan du också söka jobbet via mobilen eller surfplattan.

INFORMATION OM FÖRETAGET
AIR BP har funnits i Sverige sedan 1927 och har under 80 år levererat olja, bensin och smörjmedel. Genom dotterbolaget Nordic Lubricants AB har produkter från Castrol såväl som BP levererats till konsumenter, kommersiella kunder och industrin samt till den marina marknaden. Genom Air BP levereras flygbränsle till samtliga Internationella, och många regionala, flygplatser i Norden. De flesta av de 100 anställda i Sverige kommer att jobba på det Nordiska huvudkontoret i Solna Gate med kundkontakter, service, marknadsföring, leverans, finans och HR för den Nordiska regionen, inklusive Baltikum.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • 6 månader med god chans till förlängning Kontorstider
  • Publicerat: 30 juli 2016

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Administrativ handläggare

Administrativ handläggare

8 maj 2024

1 maj 2024

Vi söker en administratör

Vi söker en administratör

8 maj 2024