Sales Team Manager till Academic Work i Örebro

Sales Team Manager till Academic Work i Örebro

Arbetsbeskrivning

Rollen som Sales Team Manager ger dig möjlighet att växa både som individ och få dina kollegor att nå nya höjder – och vi vågar lova att du kommer ha riktigt kul på vägen!

OM TJÄNSTEN

Academic Work är ett av Sveriges största rekryterings- och bemanningsföretag. Vi rekryterar och hyr ut young professionals – studenter och akademiker som befinner sig i början av karriären. Academic Work startades av tre studenter som levde sin egen affärsidé. Nu är vi en internationell verksamhet och idag består koncernen, Akind, av flera varumärken – alla med sin egen expertis.

Vi söker nu en Sales Team Manager till ett av våra säljteam på kontoret i Karlstad. Som Team Manager driver du ett eget team med Account Managers och har en betydelsefull roll i kontorets ledningsgrupp. Du har ett stort intresse för att leda och coacha dina kollegor och tar ansvar för ditt teams resultat. Dessutom har du en viktig roll i att skapa en dynamisk och positiv arbetsmiljö.
Du kommer kombinera din roll som Team Manager med en Account Manager tjänst där du själv ansvarar för att bygga upp och förvalta en kundstock. Vi tror på att ha operativa chefer för att du som ledare ska kunna förstå vår verksamhet bättre och ge bästa möjliga stöd till dina medarbetare.

För att du ska få en bra start i din roll kommer du att löpande få utbildning i ledarskap. Du kommer få de verktyg som du behöver för att samarbeta med nya kollegor och självklart få stöttning från den lokala ledningsgruppen. Utöver det jobbar du tätt med din chef Hanna Bergström som är Branch Manager.

Arbetsuppgifter



Som Sales Team Manager har du fyra huvudsakliga ansvarsområden:
- Som chef säkerställer du strukturer för att skapa goda resultat. Du arbetar löpande med att planera, organisera och följa upp ditt team för att optimera teamets resultat.
- Som ledare motiverar och inspirerar du medarbetare och teamet för att skapa engagemang, prestation och måluppfyllnad. Du identifierar och följer upp individuella utvecklingsplaner för dina medarbetare och håller i teammöten såväl som individuella medarbetarsamtal.
- Som coach skapar du möjlighet för lärande och utveckling. Du arbetar med en tydlig ambition om att alla medarbetare ska få stöd och utrymme till att nå sin fulla potential. Du stöttar dina Account Managers i deras dagliga aktiviteter såsom att följa med på kundbesök och skapa affärer.
- Som operativ kommer du ansvara över dina egna kunder, från prospektering och nyförsäljning, till att underhålla och utveckla relationen samt samarbetet med dina kunder. Du kommer genomföra egna kundmöten med nya och befintliga kunder och ansvara över hela säljprocessen. I din operativa tid som Account Manager kommer du vara en förebild i vardagen och hålla dig uppdaterad inom våra processer och affärer.

I dina ansvarsområden ovan har du dessutom en aktiv roll i kontorets ledningsgrupp där du förväntas bidra till ett framgångsrikt ledningsgruppsarbete med nära samarbeten med kontorets Team Managers inom Operations och Sales. Vid behov kommer du även att ansvara för att rekrytera och introducera nya medarbetare till ditt team.

VI SÖKER DIG SOM
- Har arbetat minst ett år inom B2B-försäljning
- Har minst ett års erfarenhet av att leda ett säljteam
- Obehindrade kunskaper i svenska i tal och skrift
- Goda språkkunskaper i engelska i tal och skrift
- Har B-körkort

Vad är önskvärd erfarenhet?
- Flera års erfarenhet inom B2B-försäljning och/eller ledarskap
- Erfarenhet av att arbeta inom bemanning- och rekryteringsbranschen
- Erfarenhet inom något av våra affärsområden IT, teknik, ekonomi, lager och logistik
- Eftergymnasial utbildning inom Business Management, försäljning, marknadsföring, ledarskap eller likvärdigt

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Resultatinriktad
- Självkännedom
- Samarbetsförmåga
- Strukturerad
- Affärsmässig

Övrig information:
- Start: Enligt överenskommelse
- Plats: Fridhemsgatan 2, Örebro
- Omfattning: Heltid, tillsvidare
- Kontaktuppgifter: Talent Acquisition Partner, Emma Alkner emma.alkner@academicwork.se

Processen: Det första steget i rekryteringsprocessen är att genomföra två tester av Assessio. Det ena är en personlighetskartläggning som tar cirka 20 minuter att slutföra, det andra ett test som testar din kognitiva förmåga som tar 12 minuter att slutföra. Anledningen till att vi använder oss av tester är för att säkerställa en solid och rättvis rekryteringsprocess med fokus på potentialen för den position vi anställer till. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Skicka därför in din ansökan så snart som möjligt!



INFORMATION OM FÖRETAGET
Mer om oss på Academic Work
Om oss
Vår kultur & våra värderingar
Vår mission – We make people grow
Instagram@academicwork

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2023
  • Ansök senast: 27 november 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


15 maj 2024