OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Plushögskolan AB är Sveriges största privata anordnare av yrkeshögskoleutbildningar. Genom varumärkena Affärshögskolan, Vårdyrkeshögskolan och Teknikhögskolan bedrivs YH-utbildningar, kurser, företagsutbildningar och skräddarsydda koncept. Vi utbildar inom bland annat ekonomi, försäljning, marknadsföring, bygg, IT, teknik, pedagogik, vård och hälsa.
Vårdyrkeshögskolan är en del av Plushögskolan AB, som sedan 1996 har bedrivit olika former av utbildning i samarbete med företag och organisationer. Plushögskolan finns idag på 14 orter i hela Sverige och erbjuder bland annat utbildning inom vård, pedagogik, IT, bygg, teknik, ekonomi, marknadsföring, projektledning och administration. Plushögskolans utbildningsutbud presenteras genom våra varumärken Affärshögskolan, Vårdyrkeshögskolan och Teknikhögskolan.
Vårdyrkeshögskolan kan erbjuda en utvecklande LIA-praktik inom uppsökande och behovsutredande försäljning, då tillkomsten av våra utbildningar beror på att vi först kan förankra dem i konkreta kompetens- och rekryteringsbehov hos studenternas framtida arbetsgivare.
Uppdraget
Du kommer att få vara en del av att sälja in Vårdyrkeshögskolans nya utbildningskoncept till relevanta arbetsgivare; samt att utreda och dokumentera deras framtida kompetens- och rekryteringsbehov i en sådan form att vi kan skapa vinnande ansökningar till slutkunden, som i det här fallet är den offentliga förvaltningen Myndigheten för Yrkeshögskolan.
Du tillhör ett litet och kreativt team om två-tre personer, som strävar efter och mäts mot gemensamma mål.
Du skolas in och deltar i hela försäljningsprocessen, allt från prospektering till mötesbokning och att genomföra och dokumentera kundmöten med befattningshavare på beslutshavande nivå.
Det innefattar huvudsakligen följande uppgifter:
• Prospektering från Linkedin, hemsidor, offentliga databaser mm
• Uppsökande försäljning och mötesbokning via telefon, mejl, sociala media mm
• Behovsutredande kundmöten via telefon och digitala mötesverktyg
• Dokumentation och formulering av företagskunders kompetens- och rekryteringsbehov i en korrekt, övertygande och säljande form
Du kommer att arbeta mestadels på distans, men med en introduktion ledd från Vårdyrkeshögskolans lokaler. Du börjar med att gå bredvid och arbeta parallellt med din handledare, för att sedan arbeta mer och mer fritt och självständigt. Det är en mångsidig roll som ger dig insikter i hur man bedriver långsiktigt försäljning mot både företag och offentlig sektor.
Vem är det vi söker?
Som person har du lätt för att skapa och utveckla relationer med nya personer. Du är intresserad av att arbeta med längre försäljningsprocesser, både till företag och offentliga förvaltningar. Som personkommunikatör är du lyhörd och förtroendeingivande på ett sätt som förväntas vid företagskontakter. Du är intresserad av hela försäljningsprocessen och att jobba med såväl grovgörat som finliret. Du kommunicerar bra i tal och skrift. Personkontakter via telefon och digitala mötesverktyg är en central del av arbetet, så du måste känna dig bekväm med skapa och utveckla nya kontakter på detta sätt.
I Vårdyrkeshögskolans lilla affärsutvecklingsgrupp krävs både självledarskap och samarbetsförmåga. Här välkomnas egna initiativ och personer som brinner för sina idéer. I gengäld bjuder vi gärna på oss själva och våra kunskapar och kommer göra allt för att du ska lyckas!
Då våra utbildningar riktar sig till Vård- och Omsorgssektorn/välfärdssektorn är det bra om du har ett visst intresse för detta område. Egna erfarenheter från vårdrelaterade yrken eller försäljning är starkt meriterande.
LIA-praktiken är på heltid under VT 2021, med den varaktighet som finns angiven i din utbildningsplan.
Ansökan
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Vi intervjuar löpande under rekryteringsprocessen, så tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vid frågor är du välkommen att kontakta Researcher Viktoria Cabrera
viktoria.cabrera@plushogskolan.se