Säljadministratör till Dramaten

Säljadministratör till Dramaten

Arbetsbeskrivning

Dramaten söker säljadministratör för skolor och grupper
Vill du arbeta för att göra Dramaten till en teater för alla? Vill du hjälpa oss att skapa ännu bättre förutsättningar för nya grupper, skolbarn och ungdomar att hitta till Dramaten och upptäcka teater? Välkommen att söka tjänsten som säljadministratör för skolor och grupper.

Om rollen
Dramaten är Sveriges nationalscen för teater och vårt mål är att alla ska känna sig välkomna hit, vilja se våra föreställningar och få uppleva både klassisk och modern teater. I rollen som säljadministratör bidrar du till att ta fram försäljningsmetoder för att nå befintliga och nya publikgrupper och stärka Dramatens varumärke. På avdelningen är det kraften i våra olika kompetenser, erfarenheter och personligheter som gör att vi skapar de bästa resultaten, når våra mål och mår bra tillsammans.
Som säljadministratör för skolor och grupper ansvarar du för proaktiv försäljning och administrativt arbete för dessa målgrupper samt för vård av relationer och samarbeten. Ett centralt arbetsområde är att hantera skol- och gruppbokningar men även registervård, statistik och arbete med ekonomiska underlag ingår i arbetsuppgifterna. Tillsammans med försäljningsansvarig och försäljningssektionen är du med och upprättar säljplaner som bygger på Dramatens mål och strategier.
Tjänsten är på kommunikationsavdelningen och du rapporterar till försäljningsansvarig.

Vem söker vi?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom relevant område och minst ett års erfarenhet av administration, försäljning mot skolor och/eller grupper. Du är en målveten, driven administratör som har lätt för att arbeta med digitala verktyg, bygga relationer och nätverk.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med lojalitetsprogram och med hela kundresan: innan, under och efter besöket. Du arbetar aktivt med omvärldsbevakning, en viktig förutsättning för att hitta nya kundgrupper.
Som person är du nyfiken, lösningsorienterad och tilltalas av att arbeta resultatinriktat. Att arbeta både självständigt och i team är en självklarhet för dig och du är van vid att ta egna beslut.
Det är meriterande att du har erfarenhet av arbete i biljettsystem och CRM- verktyg. Dramaten använder Tessitura och Wordfly. Du förväntas behärska svenska och engelska i både tal och skrift samt ha branschvana från kultur-, upplevelse- eller besöksverksamhet.

Intresserad?
Tjänsten är en visstidsanställning på sex månadermed placering på Dramaten i centrala Stockholm med tillträde så snart som möjligt. Dramaten är medlem i branschorganisationen Svensk Scenkonst, vi tillämpar provanställning och har kollektivavtal.
Varmt välkommen med din ansökan!
Urval sker löpande så sök redan i dag, dock senast 11 februari. Frågor om tjänsten kan besvaras av tf kommunikationschef Åsa Peterson asa.peterson@dramaten.seeller försäljningsansvarig Jennie Rausner jennie.rausner@dramaten.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Christina Bjerkander
08-665 61 00
Stephanie Burberry
08-665 61 00
Charlotta Bäckström
08-665 61 00
Jakob Egge
08-665 61 00
Charlotta Bäckström
08-665 61 00
Annika Sundmalm
08-665 61 00
Mia Kihlberger
08-665 61 87
Mia Kihlberger
08-665 61 00
Susanne Ömossa
08-665 61 00
Susanna Aronson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kungliga Dramatiska Teatern AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2022
  • Ansök senast: 11 februari 2022

Besöksadress

Nybrogatan 2
None

Postadress

Nybrogatan 2
STOCKHOLM, 10241

Liknande jobb


10 maj 2024

27 april 2024