Säljadministratör till Thorn

Säljadministratör till Thorn

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Thorn.

Om företaget:

Thorn PrivatFinans är ett varumärke ägt av Thorn Svenska AB som är ett etablerat konsumentkreditinstitut som specialiserar sig på att tillhandahålla privatlån till konsumenter. Utöver detta bedriver Thorn också försäljning och finansiering av hemelektronik och vitvaror och har en årlig omsättning på 200 miljoner kronor. Företaget grundades redan 1970 och tillhör den danska 3C Retail-koncernen som har över 150 anställda i Norge, Sverige och Danmark. Deras mål är att erbjuda sina kunder flexibla lösningar till en låg månadskostnad som är anpassade efter varje kunds unika behov. Thorn strävar efter att vara den självklara finansieringspartnern för sina kunder.

I Sverige har Thorn PrivatFinans sitt kontor i Solna Strand där 25 engagerade och drivna kollegor arbetar tillsammans i en familjär arbetsmiljö. Du erbjuds stora utvecklingsmöjligheter och att vara en del av en stark gemenskap. När du börjar hos Thorn genomgår du en introduktion och utbildning kring de regelverk som finns kopplat till kreditgivning och försäkringsförmedling, för att säkerställa att du agerar i enlighet med gällande lagar och riktlinjer.

Arbetsuppgifter:

Som säljadministratör hos Thorn har du en central och betydande roll i kundresan, där din huvudsakliga arbetsuppgift är att säkerställa en smidig ansökningsprocess hela vägen fram till utbetalning av kundens lån. Ditt ansvar omfattar administration och supportuppgifter såsom hantering och uppföljning av kundavtal, kundutskick, granskningar, låneutbetalningar och kreditprövningar. Dessutom granskar och bedömer du kunders ekonomiska förutsättningar samt är involverad i mycket interndialog och partnerkontakt. Din arbetsdag är varierad och du hanterar flera ansökningsprocesser samtidigt på ett effektivt sätt. Du arbetar självständigt men samarbetar dagligen med dina kollegor.

Du kommer ingå i teamet Partner- och onboardingsupport som består av tre personer, som är en del av försäljningsavdelningen. Avdelningen består totalt av 8 personer. Gemensamt arbetar ni för att uppnå era mål och ge kunderna bästa möjliga service.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Arbetserfarenhet av service eller försäljning inom butik eller via telefon
• Meriterande med arbetserfarenhet inom lån eller försäkring
• God systemvana, meriterande med goda kunskaper i Excel
• Du har goda kunskaper i såväl tal som skrift, både på svenska och engelska

För att trivas i rollen som säljadministratör ser vi att du är en serviceinriktad person som tycker om att supportera och hjälpa andra i ditt arbete. Du är självgående och har lätt för att driva ditt arbete framåt och gör det med hög kvalité. Du tar stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter, är noggrann och har förmåga att skapa och hålla struktur i ditt arbete. Du är effektiv i ditt arbete och identifierar snabbt problem och är lösningsorienterad. Vidare söker vi dig som har en positiv inställning till att komma till jobbet och som trivs med att arbeta både självständigt och i team, då du ser ett mervärde av att arbeta tillsammans med andra för att gemensamt hålla de deadlines som finns i arbetet.

Övrig information:

Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Solna Strand
Lön: Grundlön + provision

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 mars 2024
  • Ansök senast: 15 april 2024

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


29 april 2024

Exekutiv assistent

Exekutiv assistent

26 april 2024