Säljande konsultchef

Arbetsbeskrivning

Säljande konsultchef
Om Randstad

Randstad är ett av världens största HR-serviceföretag med över 600 000 anställda i fler än 39 länder. Vi erbjuder lösningar inom bemanning, rekrytering och omställning. För dig som söker jobb erbjuder vi lediga tjänster inom i princip alla branscher och yrkesområden med spännande karriärmöjligheter.



2016 förvärvade Randstad det nordiska bemanningsföretaget Proffice Group. Samma höst bytte Proffice namn till Randstad.



Randstad-koncernen har sitt säte i Amsterdam, Holland. Det var här Randstad grundades 1960 och i princip uppfann den flexibla arbetsmarknaden i Holland. Sedan dess har mycket hänt. Storleken gör Randstad till en stabil partner. Men det är den nära, personliga kontakten med våra konsulter och kunder på lokal nivå som är nyckeln till vår framgång.



Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som konsultchef på Randstad har du kundansvar för våra köpande kunder samt arbetar med nykundsbearbetning. Att arbeta aktivt med att utveckla och vårda kundrelationer och att erbjuda rätt kompetens i rätt tid till kunderna ingår i arbetsuppgifterna. Du bokar kundbesök via telefon och genomför möten för att skapa merförsäljning. Du förstår vikten av att Randstad tillsammans med kunden blir framgångsrikt och lönsamt. I arbetet ingår att arbeta med prissättning, kundavtal och offerter och det förutsätter god produktkännedom.



I rollen som konsultchef arbetar du med att sourca kandidater till uppdragen och det betyder att du skriver annonser, gör urval, intervjuar och tar referenser.



Du ansvarar även för de konsulter som arbetar hos kunderna, vilket innebär att du ansvarar för utveckling av en grupp konsulter och för att matcha rätt kompetens till kunden på ett affärsmässigt och lönsamt sätt. Ansvaret för konsulterna innebär även att du arbetar med anställning, introduktion, utveckling, uppföljning och avveckling av konsulter. Du har regelbunden kontakt med dina konsulter och följer kontinuerligt upp uppdragen.



Kunskaper/erfarenhet och personliga egenskaper

Du har eftergymnasial utbildning och några års yrkeslivserfarenhet, alternativt flerårig erfarenhet och dokumenterad erfarenhet av personalansvar. Du har grundläggande kunskaper i arbetsrätt och ekonomi; kan tolka kollektivavtal, förstår regelverk runt anställning, ledighet och avveckling och är insatt i arbetsrättslig lagstiftning. Du ser affärsmässigt på pris- och lönesättning och gillar att göra affärer.



Som person är du ihärdig, social och handlingskraftig. Du har förmåga att entusiasmera, coacha och är modig och beslutsam i svåra frågor. Ditt lokala nätverk är stort och du är en flitig nätverksbyggare. Du kan ledigt röra dig på ledningsnivåer inom större företag/organisationer och även vara nyfiken på mindre företags behov. Du är också strukturerad, kan administrera och planera din tid på ett effektivt sätt. Du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift och kan ta fram och genomföra presentationer.



Du är välkommen med din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande.



För mer information om tjänsten, kontakta gärna rekryteringskonsult Maria Walde, 073-343 41 58 alternativt maria.walde@proffice.se.



Sökt tjänsten på www.randstad.se senast den 4 december 2016.



Ort: Eskilstuna

Uppdragsgivare: Randstad

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Proffice Sverige AB -
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 22 november 2016

Liknande jobb


HR-chef till Ulricehamns kommun

HR-chef till Ulricehamns kommun

8 september 2023

HR-ansvarig till Maskinia

HR-ansvarig till Maskinia

7 september 2023

Personalchef

Personalchef

6 september 2023

Biträdande personalchef

Biträdande personalchef

6 september 2023