Säljande konsult/kundansvarig med härligt driv och hjärta

Arbetsbeskrivning

Be-Mannix är ett bemanning- och rekryteringsföretag baserat i Stockholm. Vi hjälper dagligen företag med personal inom våra affärsområden lager, transport, industri samt kontor/administration. Via nära samarbetspartners kan vi även hjälpa till med bud- och fjärrtransporter.

Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag och anslutna till kollektivavtal via Almega, Bemanningsföretagen och har avtal med LO-förbunden samt Unionen. Hos oss får man en trygg anställning med rätta anställningsvillkor.

Mer info om oss hittar du på www.bemannix.se


Är du vår nästa stjärnspelare?

Vi växer och söker en ny härlig kollega till vårt team!

Om tjänsten:
I rollen som Konsult- och kundansvarig hos oss så kommer du att ha ansvar för att tillsätta våra tjänster och ha ett övergripande ansvar för uthyrd personal inom våra afffärsområden lager, transport, tillverkningsindustri samt kontor/administration.

Det innebär att du bland annat ansvarar för uppföljning av konsulter, lönesättning, personalplanering, tidrapportering, anställningsförfarande och avtalsfrågor.

I den breda rollen ingår också att utveckla dina anställda konsulter genom täta uppföljningar i arbetet över telefon samt täta och regelbundna besök ute på företagen där våra konsulter arbetar. Du kommer även att arbeta med proaktivt intervjuande parallellt med bearbetning av nya prospekts och utveckla befintlig kundstock.

På kontoret arbetar vi i ett tajt och sammansvetsat team och vi söker dig som trivs i en mindre organisation som vill påverka och ha stort inflytande samt komma med nya kreativa idéer för vår fortsatta utveckling! Vi arbetar metodiskt efter uppsatta nyckeltal och gemensamma mål hela tiden.

Din profil:
Vi ser gärna att du har minst ett par års erfarenhet som konsultchef/rekryteringskonsult inom bemanningsbranschen sen tidigare, men framförallt jobbat med B2B-försäljning. Meriterade är om du har en examen från Högskola/Universitet med inriktning personal/HR eller ekonomi.

Du har ett brett och etablerat kontaktnät av både kandidater samt företagskontakter i bagaget, samt har god insyn och förståelse för de branscher vi verkar i.

Du är en mycket god administratör med vana att arbeta i olika affärssystem och Officeprogrammen.

B-körkort är ett krav då vi besöker våra kunder regelbundet varje vecka. Egen bil är ej ett krav då vi förfogar över egna poolbilar.

Personliga egenskaper
Tjänsten innebär att du arbetar med många arbetsuppgifter samtidigt, vilket krävs att du är stresstålig, trivs med högt tempo och att du har förmågan att prioritera ditt dagliga arbete. Som person ser vi att du är noggrann och strukturerad, affärsorienterad och tydlig i din kommunikation. Eftersom våra kunder är viktiga för vår utveckling så trivs du med att förstå och lösa deras önskemål i både medgång och motgång. Du brinner för projektarbete och har lätt för att samarbeta med andra.

Övrig information:
Tillsättning sker efter vi hittat rätt person så vi ser inget hinder vid eventuell uppsägningstid. Du erbjuds en marknadsmässig grundlön med tillhörande bonus baserat på dina resultat.

Fler frågor kring tjänsten besvaras av verksamhetsansvarig Jim Björkman tel direkt 08-55568701.

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsansvarig Jim Björkman
(+46) 08-55568700
Jim Björkman
(+46) 08-55568700
Jim Björkman
(+46) 08-555 687 00
Thomas Olsson
(+46) 08-555 687 00
Rekryterare Thomas Olsson
(+46) 08-555 687 00
Tony Åhman
(+46) 08-55568700
Klas Danielsson
(+46) 08-555 687 00
Jim Björkman
(+46) 08-55568701
Rekryterare Anna Wärdell
(+46) 08-555 687 00
Rekryterare Anna Wärdell

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Be-Mannix
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön efter överenskommelse. Fast lön
  • Heltid. Tillsvidare.
  • Publicerat: 14 juli 2016

Besöksadress

Fiskhallsvägen 18, 120 44 Årsta, Sverige
None

Postadress

Fiskhallsvägen 18
Årsta, 12044

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024