Säljande Projektledare till Mediaplanet i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vill du åka världens coolaste berg- och dalbana?


Det är så det känns att vara Säljande Projektledare på Mediaplanet. Det har sina toppar och dalar. Du arbetar definitivt hårt, men topparna är absolut värt det. Det kommer kännas tufft ibland, men det kommer också vara tillfällen när du just fixat en marknadsaktivitet med ett globalt varumärke, när du fått en ny kontakt i ditt nätverk och blir belönad för ditt arbete.

Vi är det globala Content Marketing-bolaget som är specialiserade på att producera nischat innehåll i samarbete med betydande influenser. Våra kunders varumärken distribueras via en skräddarsydd blandning av våra egna och partners distributionskanaler.

Vi tycker inte att vi är som alla andra. Vår organisation är väldigt platt och alla vill bli bättre varje dag. Och vi har kul när vi gör det. "Work hard, play harder". Det låter cheezy, vi vet. Men vi tror verkligen på att ha roligt. Det är därför vi får vänner för livet och orkar driva våra kampanjer.

Vi var först med vårt kunderbjudande när vi grundades i Stockholm 2002. Sedan dess har vi varit pionjärer med Content Marketing på alla våra marknader och har idag 16 kontor i 15 länder (New York, London, Berlin och Toronto för att nämna några).

Vi har fler än 500 återkommande kunder och gör mer än hundra redaktionella produkter varje år i Sverige. Vi har vunnit flera internationella utmärkelser och har mångårig erfarenhet av att skapa relevant innehåll oavsett målgrupp, medium eller distribution.

Vem vi söker
Vi vill stärka vårt team med en Säljande Projektledare som ansvarar för hela projektprocessen, från idé till färdig kampanj. Vi tycker att skapande och säljande går hand i hand och lägger stor vikt vid det redaktionella innehållet (vi gör trots allt Content Marketing). Du måste kunna hantera många olika processer samtidigt utan att varken kvalité eller kommunikationen med dina kunder påverkas.

Du har huvudansvaret för att finansiera och sätta kvalitativt innehåll till din kampanj. Kampanjen publiceras sedan tillsammans med en helt unik distributionsmix bestående av en printutgåva i SvD, DN, DI eller GP men även genom våra siter, social media och såklart genom våra influenser. Du jobbar med allt från videoproduktioner till sponsrade artiklar.

Vad du förväntas göra


* Research
* Bygga och driva hela kampanjen från idé till slutanvändare
* Pitcha din kampanj till marknadschefer och sälja vår produktportfölj (det här kommer vara en stor del av din arbetsvecka)
* Jobba med, och vara kravställare till, våra journalister
* Styra kampanjens utformning
* Och massor mer…

Kommer du att trivas?
Ja, om du är en hungrig och karriärinriktad och vill jobba i en transparent organisation där passion och laganda är centralt. Du trivs med att få kontinuerlig sälj- och affärsutbildning och du välkomnar att gå utanför den berömda komfortzonen.

Minimumkravet vi har av dig 


* Du har en eftergymnasial utbildning
* Du pratar flytande svenska och engelska

Sedan ska du vara idérik, ansvarstagande och sätter upp höga mål som du arbetar hårt och effektivt för att uppnå. På Mediaplanet gillar vi högt tempo och hårt arbete samtidigt som vi har väldigt kul på vägen.

START: Omgående
PLATS: Birgerjarlsgatan 43, Stockholm
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast + rörlig del (enligt överenskommelse med Mediaplanet)
KONTAKT: Talent Manager Jennifer Eriksson, jennifer@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2016-11-25

Är detta du? Skicka in din ansökan med CV omgående då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag! Vi ser fram emot att höra av dig. 

Oddwork startades av tre studenter utifrån Handelshögskolan i Göteborg 2011. Vi kopplar samman talanger med företag över hela Sverige inom försäljning, ekonomi och kundtjänst. Vi lever utifrån att personlighet är A & O och att människor är bäst på det man verkligen brinner för. Därför vill vi på Oddwork alltid veta vem du är, vad du vill och framförallt vad du brinner för! Det är så vi kopplar samman rätt talang med rätt företag och skapar nästa karriärsäventyr.

Kontaktpersoner på detta företaget

Charlie Sinclair
0704-220783
Consultant Manager IT Anna Höglund
031-892835
Consultant Manager Charlie Sinclair
031-892835
Konsultansvarig Emma Kavsjö
0767-671600
Konsultchef Poyan Karimi
0737571104
Consultant Manager Victoria Frykberg
031-892835
Talent Manager Amy Disley
0760425236
Talent Manager Jasmin Kamyab
0737249457
Talent Manager Emma Kavsjö
0767-671600
Talent Manager Jacob Borre
0760466562

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Oddwork Sweden AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månatlig löneutbetalning
  • Heltid Rekrytering
  • Publicerat: 26 oktober 2016

Besöksadress

Saltholmsgatan 19 42676 Göteborg
None

Postadress

Saltholmsgatan 19
Göteborg, 42676

Liknande jobb


8 maj 2024

Mediasäljare till Gamla Stan

Mediasäljare till Gamla Stan

8 maj 2024