Säljare till Station360 (timanställning)

Säljare till Station360 (timanställning)

Arbetsbeskrivning

Eskilstuna

Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!

Om oss
I verksamhetsområdet hållbar regional utveckling ansvarar vi bland annat för Sörmlands kollektivtrafik där enheten servicecenter ingår. Servicecenter är medborgarnas kontaktyta för den allmänna och särskilda kollektivtrafiken och påverkar ett stort antal av länets medborgare genom sin verksamhet som är bemannad dygnet runt. Enheten består av 36 medarbetare fördelat på två kontor i Eskilstuna, varav ett är vår butik Station360 som ligger vid resecentrum.

All verksamhet i servicecenter syftar i grunden till att skapa bästa tänkbara förutsättningar för medborgarna. Kontakt, dialog och information därför viktiga verktyg i vår vardag.

Enheten har också i uppdrag från Mälartrafik att vara Movingo Kundservice som är Mälardalens kontaktyta för pendlarbiljetten Movingo.

Dina arbetsuppgifter
Som säljare i servicecenter ger du kunder en god upplevelse och service av kollektivtrafiken. Detta genom ett professionellt bemötande över disk, via telefon och mejl. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att informera, upplysa och hjälpa resenärer och medborgare med deras frågor om tidtabeller och biljettköp. Du kommer också att ta emot och registrera kundsynpunkter. Vår butik Station360 är ombud för SJ och SL varför bokning och försäljning av resor blir aktuellt. Du kommer också att hantera beställningar av resekort, agera support för skolor och ombud samt besvara frågor kring produkten Movingo.

Som timanställd hos oss täcker du upp vakanser som uppstår i verksamheten, måndagar-söndagar.
Arbetspassen varierar och arbetstiderna är mellan kl 5.35-19.00.

Din kompetens
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning och tidigare arbetslivserfarenhet inom serviceyrket. Har du dessutom erfarenhet av att besvara kunder via telefon, mejl eller över disk ses detta som meriterande.
En självklarhet är att du behärskar det svenska språket i tal och skrift och vi ser gärna att du har kunskaper i engelska eller andra språkkunskaper. Vi förutsätter att du har goda IT-kunskaper.
För att trivas hos oss behöver du kunna se ur ett kund-och resenärsperspektiv, våga ta egna initiativ, arbeta efter uppsatta mål och ha en positiv inställning. Då många resenärer köper sina biljetter tätt inpå tågavgångarna behöver du tidvis arbeta under press.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.


Anställningsform och sysselsättningsgrad
Behovsanställning/timanställning vid behov inga garanterade timmar.

Information om tjänsten lämnas av
Enhetschef Servicecenter Sörmland, Charlotte Nilsson, 0155-26 59 90.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.


Kom och jobba hos oss på Servicecenter Sörmland!

Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2020-03-16.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)

Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)


Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.

Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Sörmland
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 mars 2020
  • Ansök senast: 16 mars 2020

Liknande jobb