Säljintresserade Medarbetare till Telias Save Desk

Arbetsbeskrivning

Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Vi investerar mer än någon annan i ny infrastruktur och nya tjänster. Nu bygger vi det nya digitala Sverige och storsatsar 15 miljarder kronor i utbyggnad av den mobila och fasta infrastrukturen i hela landet. Telia var t.ex. först i världen med att lansera mobilnätet 4G – som närmast kan likna en motorväg för mobilsurf. Samtidigt bygger vi ut det supersnabba fibernätet i kommuner runt om i landet för att möta behovet av alltmer dataintensiva tjänster i hemmet, på jobbet och i övriga samhället. Läs mer på www.telia.se

Telia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på www.teliasonera.com


Har du funderat över hur Telias Kundservice skiljer sig från andra? Vi är helt enkelt den största teleoperatören i Sverige och med de mest nöjda kunderna. Men vi nöjer oss inte med det, vår service måste bli ännu bättre. Våra kunder är det mest värdefulla vi har och det är därför otroligt viktigt att vi får dem att stanna kvar. Därför är det viktigt att vi tar hand om dem och tillgodoser deras behov. Vårt mål är att leverera en kundupplevelse i världsklass. Därför anställer vi fler engagerade medarbetare till Telias Save Desk i Consumer Services.

Vi erbjuder dig

* Du får möjligheten att arbeta på marknadens mest framgångsrika företag som erbjuder tjänster och produkter i världsklass
* Du kommer att arbeta i Telias kundservice Save Desk som är innovativ, modig och framåt
* Som en introduktion får du en gedigen utbildning inom våra tjänster, produkter, erbjudanden och stödsystem.
* Vi ger dig också grunderna i hur du hanterar det optimala kundmötet per telefon
* Vidare utbildas du kontinuerligt för att kunna behålla och utveckla dina goda kunskaper
* Som sporre erbjuder vi förutom fast grundlön, goda chanser till hög bonus och tävlingar på person- och teamnivå
* På sikt finns möjligheten att anta nya utmaningar och växa inom företaget. Vi vill att du ska stanna hos oss på Telia!

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att hantera inringande annulleringsärenden avseende privatkunder genom Telias olika kundingångar och vända kunden till att stanna kvar/alternativt lämna med kvalitet. Detta gör vi genom att lyssna och förstå kundens behov samt informera och rekommendera kunden en lösning anpassat efter dess behov.  Vi är måna om att alla kunder skall uppleva en excellent service. Ärenden kommer via telefon, mail eller annan ingång.

Vi skall vara genuint serviceorienterade inom den svenska bredbandsaffären med inriktning på att vinna tillbaka och behålla privatkunder som är på väg att lämna Telia som kund.

Vi söker dig som har
Minst 3 års gymnasiekompetens eller motsvarande. 1-3 års arbetslivserfarenhet av försäljning och kundkontakter. Du har mycket goda kunskaper inom Officepaketet och är van att arbeta i olika datasystem. Det meriterande med högskoleutbildning och säljutbildningar. Vidare är det till stor fördel om du har goda kunskaper i Telias produktportfölj.

För att lyckas i denna roll förstår du vikten av en nöjd kund och har du troligen tidigare erfarenhet av Win-back. Bland dina personliga egenskaper och förutsättningar finner vi följande:

* Du skall “älska” kundmötet och besitta ett gott affärsmannaskap
* Retorik - god kommunikativ förmåga i tal och skrift
* Argumentationsteknik - kunna stå upp för sina åsikter och även påverka andra
* Förmåga att genomföra en övertygande förhandling och samtidigt uppfatta köpsignaler
* Du är engagerad och driver mot uppsatta mål
* Du är stresstålig genom att kunna utföra produktivt arbete i situationer och i en miljö där arbetstakten varierar kraftigt
* Du skall kunna handla och snabbt fatta beslut som möter kundens behov för att få kunden att vilja fortsätta vara kund hos Telia
* Du har förmåga att genomföra svåra säljsamtal ofta med tekniska inslag på såväl svenska som engelska
* God förmåga att skapa resultat samt har lätt för att samarbeta med andra.

I den här rekryteringen kommer du att börja din anställning med en utbildning på ca 4 veckor med start måndag 6 oktober. Vi vill dock poängtera att vi även arbetar proaktivt rekrytering och har utbildningsstarter löpande under året 2014.

Ansökan
Du skickar in din ansökan via länken nedan, ”skicka ansökan”. Har du frågor om tjänsten kan du kontakta Jessica Laos 072-564 64 88.

Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.

Bolaget förbehåller sig rätten att utföra bakgrundkontroller.

Välkommen till oss på Telia!

Kontaktpersoner på detta företaget

Julia Hedin
+46 722068383
Peter Aronsson
+46 31 34 137 14 , +46 70 603 38 10
Frida Dire
+46 31-61 72 84
Camilla Ripe
+46 31-61 72 67
Rebecka Salomonsson
+46 8 504 517 52, +46 72 522 17 22
Monica Harnebäck
+46 +46-8-50453912
Frida Sand Engman
+46 70 347 90 80
Martin Kalvér
+46 +46-70-6021330
Rekryterande Ledare
+46 72-230 30 22
Patrik Nebeski
+46 72-233 06 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TeliaSonera Customer Care
  • 12 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse
  • Heltid/Tillsvidare och visstid Tillsvidare/visstid
  • Publicerat: 19 augusti 2014

Besöksadress

Mårbackagatan 9
None

Postadress

None
Stockholm, 10663

Liknande jobb


Tjäna 40 000 SEK/M

Tjäna 40 000 SEK/M

19 maj 2024

Tjäna 40 000 SEK/M

Tjäna 40 000 SEK/M

19 maj 2024

Tjäna 40 000 SEK/M

Tjäna 40 000 SEK/M

19 maj 2024