Säljkoordinator/orderadministratör med kunskaper i finska

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är rekryterings- och bemanningsföretaget som arbetar med tjänster över hela tjänstemannaområdet. Vi har jobb för dig som är i början i karriären och för dig med erfarenhet. Gemensamt är att vi erbjuder schyssta anställningsvillkor för alla våra anställda och att vi är personliga och satsar på service lite utöver det som förväntas.

Om kunden:

Glenair utvecklar, tillverkar och levererar högkvalitativa kontaktdon och förbindningslösningar till sina kunder inom mil/aero, rymd -och tågindustrin. Företaget är privatägt och har ca 3500 anställda runt om i världen. Förutom nyutveckling av produkter har Glenair ett brett standardsortiment som finns på lager i Kalifornien, England och Italien. Företaget startades 1956 i Glendale/Kalifornien och har idag även fabriker i Chicago, Bologna och Mansfield/UK. Det nordiska huvudkontoret finns i Solna och här arbetar idag elva personer. Företaget genomsyras av en trevlig atmosfär med nära samarbete mellan kollegor för att på bästa sätt hjälpa kunderna med de tekniska lösningar de behöver.
Läs gärna mer på företagets hemsida www.glenair.se

Arbetsuppgifter:

Arbetsuppgifterna för den här tjänsten innebär att du arbetar som stöd till företagets säljare kring deras dagliga arbete, samt hjälper de finska kunderna direkt via telefon och mail. Du är inblandad i hela flödet vad gäller order, lager och fakturering. Det finns idag två personer som arbetar med administration och kundservice på kontoret och du kompletterar dessa med säljkompetens, i arbetet mot att förse kunderna med offerter. Du kommer att få en introduktionsutbildning på Glenairs kontor i Solna samt en produktutbildning på företagets fabriker i USA, Italien och England. Detta för att du på bästa sätt ska bli insatt i de tekniska produkter och lösningar som du kommer i kontakt med i ditt dagliga arbete.

Profil:

-Erfarenhet av ett serviceinriktat administrativt yrke (krav)
-Goda kunskaper i Office paketet, framförallt Excel (krav)
-Behärskar order, lager- och faktureringsflöde (krav)
-Erfarenhet av arbete i affärssystem (krav)
-Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på finska och engelska (krav)
-Erfarenhet av försäljning (meriterande)
-Eftergymnasial utbildning (meriterande)

Personliga egenskaper
För att trivas i tjänsten är du logiskt tänkande och har ett intresse för att ta till dig service och teknik. Vi önskar att du är en driven ”doer” med hög energinivå och ett positivt tänk. Du är sälj- och serviceinriktad och vill på bästa sätt hjälpa kollegor och kunder fram till lösningar. Vidare trivs du i rollen som administratör då du gärna arbetar strukturerat och noggrant. Är du dessutom en aktiv och sportintresserad person kommer du att passa väl in bland dina kollegor.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-400 240 50

Sökord: finsktalande, säljstöd, orderadministratör, service, Glenair, internationell, administration, innesälj
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Tillsvidare
  • Publicerat: 4 december 2013

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023