Säljledare Färskvaror - Coop Extra Skurup

Arbetsbeskrivning

Coop - Den goda kraften i svensk dagligvaruhandel

Med cirka 650 butiker i Sverige och 3,4 miljoner medlemmar är Coop Sveriges enda medlemsägda matkedja. Varje dag arbetar Coop för att göra vardagen bättre för dig och din familj.

Se även www.coop.se


Coop befinner sig i en spännande utvecklingsfas och vi söker nu en Säljledare till färskvaruavdelningen på Coop Extra Skurup.

Kunden i våra butiker ska inte bara mötas av bra varor till bra priser, vi vill även att de varje dag upplever matinspiration, intressanta händelser, överraskningar och inte minst får ett bra personligt bemötande från all vår personal. Verklig framgång bygger på att vi älskar våra jobb och visar äkta omtanke och glädje för våra kunder!

Arbetsuppgifter
Som Säljledare har du, tillsammans med Butikschefen, huvudansvaret för försäljning, resultat, bemanning, personalplanering, schemaläggning och att säkerställa konceptet inom ditt område. Du ansvarar för dina medarbetares dagliga arbetssituation och genom ditt ledarskap skapar du förutsättningar för dina medarbetare att lyckas i sin roll. I rollen som Säljledare ingår du i ledningsgruppen och ni har gemensamt totalansvaret för butikens resultat och utveckling.

Det mest centrala i befattningen är att leda och coacha och inspirera sina medarbetare samt driva och följa upp prestation. Skapa engagemang och arbetsglädje.

I ditt arbete ingår övrigt att:
• Skapa en säljande och inspirerande miljö i butiken
• Säkerställa den dagliga driften – bemanning, varuförsörjning, prisvård mm
• Följa upp utvecklingen av försäljning, budget och marginaler
• Initiera, leda och driva olika initiativ för att förbättra lönsamhet och resultat
• Arbeta aktivt för att minska fysisk förstörelse och svinn
• Ansvara för löpande personalarbete såsom arbetsfördelning, kompetensutveckling, introduktion av nya medarbetare, efterföljande av rutiner och regelverk
• Aktivt medverka till att Coops hållbarhetspolicy efterlevs

Kvalifikationer
Din profil:
För att lyckas i rollen tror vi att du har bred erfarenhet och kompetens inom detaljhandelsförsäljning. Vi söker dig som har stort fokus på försäljning, en stark drivkraft att skapa lönsamhet och dokumenterat goda resultat av försäljning. Du har förmåga att kunna se hur det ska se ut när butiken är riktigt bra och inspirerande för våra kunder samt kunna förmedla detta till dina medarbetare så dom förstår.
Du är kreativ och inte rädd för att testa nya vägar i ditt arbete. Vidare har du gedigen vana från färskvaror. Du gillar att arbeta i en ständig utveckling samt ser och agerar utifrån hela butiken. Gymnasieutbildning är ett krav och eftergymnasial utbildning eller högskola är meriterande.

Personliga egenskaper
Som person är du social, inspirerande, lyhörd och har god kommunikationsförmåga samt förmåga att kunna fatta beslut. Du är strukturerad i ditt arbetssätt, har en känsla för service och älskar att arbeta med människor!

Din ansökan
Stämmer ovanstående in på dig och du vill bli en av oss? Ansök här redan idag då ansökningarna behandlas löpande.

Övrigt
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Retail Company och ansvarig rekryterare Mikael Blom.
Vi kommer löpande behandla ansökningar och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryterare Mikael Blom
0733 - 62 13 71

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Retail Company
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast
  • Heltid Tills vidare
  • Publicerat: 13 september 2016

Besöksadress

Håstensgatan 58a
None

Postadress

Håstensgatan 58a
Varberg, 43234

Liknande jobb