Säljstyrningschef

Säljstyrningschef

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill ha en spännande utmaning med att utveckla och stärka vår affär.
Ditt ansvar blir att optimera omhändertagandet av sortimentet och säkerställa prisupplevelsen i våra varuhus. Rätt vara på rätt plats i rätt tid för bästa kundupplevelse som ökar försäljning och lönsamhet.
Du leder ditt team av Visual Merchandisers och Space Managers till att stärka kundupplevelsen med fokus på lönsamhet. Arbetet omfattar ansvaret för layout, produktexponering i såväl hylla som för säsong- och aktivitetsytor.
Huvudsakliga ansvarsområden är:
Att tillsammans inom Sortiment och Inköp skapa förutsättningar för ett optimalt sortimentsomhändertagande.
Utveckla layoutarbetet med rätt ytfördelning utifrån strategier, försäljning och lönsamhet.
Fastställa årlig masterplan tillsammans med sortiment, kampanj, marknad och försäljning.
Koordinera och samordna säsonger och aktiviteter i varuhusen med säljstyrning mot lönsamhet.
Utveckla en struktur för effektiv sortimentssammansättning utifrån varuhusens olika storlekar.
Definiera kriterier och ställa krav på varuval och kontinuerligt arbeta med analyser och uppföljning.
Utveckla optimalt space i hyllan genom att kvalitetssäkra planogramsarbetet som Space Manager utför.
Delaktig i avdelningens arbete med framtagande av säljstyrningsmaterial genom att skapa och dokumentera lösningar för bästa sortimentspresentation.
Säkerställa säljande och inspirerande varuläggning som Visual Merchandiser utför genom: - Säljslösningar, - Koordinering av sortiment utifrån funktion, färg, form, teman mm, - Att med enkla medel skapa hög förändringstakt i butik.

Kvalifikationer
Vi söker dig som är kommersiell och resultatorienterad, med relevant utbildning från Högskola/Universitet och/eller erfarenhet från liknande roll inom större detaljhandelsföretag som vi bedömer likvärdig. Gedigen erfarenhet från detaljhandeln är naturligtvis ett krav.
Du har erfarenhet från personalledande befattningar med dokumenterat goda coachande ledaregenskaper. Du har en bred kommersiell erfarenhet med fokus på försäljning och är van att driva större projekt och hantera utmanande problemställningar.
Dessutom söker vi dig med:
God kommunikativa förmåga och kan skapa, presentera och sälja in idéer och lösningar.
Erfarenhet av att utveckla och förbättra arbetsprocesser.
Mycket goda kunskaper i Microsoft Office (fokus på Excel) samt Powerpoint.
Vana att planera och analysera, samt är strukturerad, noggrann och lösningsorienterad.
Drivkraft att skapa goda affärer.
Förmåga att bygga relationer och skapa förtroende, är pedagogisk och har lätt för att samarbete.

Du gillar utmaningar och inspireras av att ta egna initiativ och arbeta såväl självständigt som i grupp. Som person är du positiv och har lätt för att se möjligheter och ta dig an nya uppgifter.
Arbetsplatsen är Runsvengruppens servicekontor i Skänninge och du rapporterar till Sortiment, Inköp och Varuförsörjningschef.
Varmt välkommen med din ansökan senast 31/7-2022. Urval kan komma att ske löpande så vänta in med att skicka in din ansökan =)
Valet av rekryteringskanaler för den här tjänsten är redan gjord, så vi undanber oss från all kontakt gällande annonsering och samtal från rekrytering-/bemanningsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Regionchef Per Wernqvist

Varuhuschef Marcus Sahlberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ÖoB AB CHARLOTTENBERG
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 juni 2022
  • Ansök senast: 31 juli 2022

Besöksadress

Charlottenbergs Shopping Center
None

Postadress

Helga Görlinsgata 1
CHARLOTTENBERG, 67332

Liknande jobb


Assistant Store Manager - Stockholm

7 maj 2024