Säljsupport/försäljningsassistent Life Science

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:

Vår kund behöver en medarbetare till säljsupport/försäljningsassistent med start så snart som möjligt. Man är det ledande vetenskapliga och teknologiska företaget inom hälsovård och Life Science, liksom det äldsta då man grundades redan 1668. Ca 50 000 anställda över världen arbetar för att utveckla och förbättra förutsättningarna för patienter med cancer eller MS, förbättra den senaste tekniken för forskning och produktion m.m. Uppdraget ska påbörjas så snart som möjligt och pågå minst ett år med möjlighet till anställning hos kund. Arbetsplatsen är belägen i Tyresö, möjlig flytt till närförort norr om Stockholm inom närmsta året.

Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön innevarande månad samt betald semester.


Arbetsuppgifter:

Som säljsupport/försäljningsassistent kommer du att ingå i ett team om 3 personer som stöttar säljorganisationen och supportar kunderna. Ditt arbete kommer att omfatta att skriva offerter, skapa kundavtal och bevaka dessa så att de inte löper ut, koordinera upphandlingar, skicka ut prover till kund samt att vara sammankallande till upphandlingsmöten, samla in information från alla berörda och sammanställa det till ett bud. Kunder är de stora Universitetssjukhusen i Skandinavien samt läkemedelsindustrin.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Offerthantering
• Upphandlingsadministration
• Avtalsadministration
• Uppdatera CRM systemet


Din bakgrund:

Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och kundkontakt i roller som t ex säljsupport eller försäljningsassistent. Har du erfarenhet specifikt av att arbeta med upphandlingar och en bakgrund inom kemiska branschen är det meriterande. Du har god erfarenhet av att arbeta i ERP och/eller CRM system och är allmänt datavan. Har du kunskaper i SAP är det en merit. Vi ser även att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift.

Som person är du initiativtagande och har en hög grad av servicekänsla. Du är proaktiv och strukturerad så att du kan hantera när mycket händer samtidigt. Du är också lagspelare som stöttar dina kollegor och arbetar tillsammans mot gemensamma mål.

Sök redan idag! Då tillsättandet ska ske så snart som möjligt kommer vi att göra vårt urval löpande. Att ansöka tar bara en minut, fyll i dina personuppgifter och ladda upp ditt eget CV så är du en av våra kandidater till tjänsten. Välkommen med din ansökan!

Bemanning med personligt engagemang:

Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Kontaktpersoner på detta företaget

Pernilla Molin
08 545 28 302
Helena Elvin Guillemain
08-545 28 305
Lisa Karbelius
08-545 28 303
Helena Elvin Guillemain
08 545 28 305
Helena Elvin Guillemain
08-54528305
Pernilla Molin
08-545 28 302
Lisa Karbelius
08-545 283 03
Pernilla Molin
08-54528302
Lisa Karbelius
08-54528303
Helena Elvin Guillemain
0854528305

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera Bemanning AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 15 november 2016

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


10 maj 2024

27 april 2024