Samhall söker en serviceinriktad ekonomistudent till Ekonomiservice!

Samhall söker en serviceinriktad ekonomistudent till Ekonomiservice!

Arbetsbeskrivning

Är du studerande och sugen på ett flexibelt deltidsjobb? Vill du vara med och utvecklas på ekonomifunktionen på ett av Sveriges största bolag och arbeta bredvid dina studier? Gillar du eget ansvar, högt tempo och att jobba i team? Då kan den här tjänsten vara helt rätt för dig!

OM TJÄNSTEN
Nu söker vi för Samhalls räkning en ekonomiassistent som vill vara med och utvecklas i organisationen. Ekonomiserviceteamet består idag av 35 personer som hanterar ca 230 000 fakturor per år. Samhalls Shared Service Center finns i Linköping och består av ca 70 medarbetare inom ekonomi och lön. Som ekonomiassistent kommer du att ge bästa service samt vara en god partner och tillgång för verksamheten. För att trivas i rollen är du en ordningsam lagspelare, som har driv och gillar ansvar. Du stimuleras av att arbeta med stora flöden och mot deadlines. Som person har du en god balans mellan integritet och service och en förmåga att se helheter utan att fastna i detaljer.

Du erbjuds


* En härlig arbetsmiljö med positiv anda och gemenskap
* Meriterande erfarenhet av att arbeta som verksamhetsstöd i en stor organisation
* En dedikerad konultchef som är med som stöd under hela uppdraget


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassitent arbetar du med fakturering med fokus på leverantörsfakturor, kundreskontra samt viss avtalsadministration. Du kommer även ha daglig kontakt och ge god service till både verksamheten och kunderna.

VI SÖKER DIG SOM
- Studera ekonomi på högskolenivå
- Du behärskar svenska språket i tal och skrift samt har en god kommunikativ förmåga

Det är även meriterande om du:


* Har tidigare erfarenhet av leverantör- eller kundreskontra
* Har tidigare erfarenhet av affärssystem


Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i urvalet men för att lyckas i rollen behöver du vara:


* Kommunikativ
* Serviceinriktad
* Flexibel


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Deltid, ca 10h flexibelt arbete i veckan
* Placering: Linköping


Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult ute på kundföretaget med mycket goda möjligheter till förlängning, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Samhall är Sveriges viktigaste serviceleverantör. De erbjuder tjänster inom allt från städ, tvätt och fastighetsskötsel till logistik, tillverkning, handel och omsorg. De är rikstäckande med dryga 25 000 anställda på cirka 600 orter och omsätter tio miljarder kronor per år. Genom deras kunduppdrag utvecklar de personer med funktionsnedsättning och lyckas väl med att matcha rätt person till rätt arbete. Det ger en kombination av kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 september 2022
  • Ansök senast: 30 oktober 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024