Samhällsvägledare med systemkänsla

Arbetsbeskrivning

Kommunledningskontoret är kommunstyrelsens förvaltning. Den har bland annat hand om kommunens gemensamma och övergripande frågor som ekonomi, information, personalfrågor. KLK servar och stöttar också de förtroendevalda i besluts- och beredningsarbetet.
Medborgarkontoret består av fem kontor förlagda till Anneberg, Bodafors, Forserum, Malmbäck och Nässjö. Vi hjälper och informerar kommuninvånare och besökare med allt från barnomsorg och bygglov till konsumentfrågor och vandringsleder. Medborgarkontoret ansvarar också för Nässjö kommuns växel och är medborgarnas ingång till kommunorganisationen. De fyra kontoren, utanför centralorten Nässjö, innefattar även biblioteksverksamhet, medan Nässjökontoret har turistbyrå och Konsument Höglandet under samma tak.



ARBETSUPPGIFTER
Som samhällsvägledare är du kommunens ansikte utåt. Vi vägleder medborgaren oavsett vilken kanal man väljer för att kontaktar oss - telefoni, personliga möten, web, sociala medier, mejl eller SMS. Du är en viktig kugge i arbetet med att säkerställa så att kanalerna fungerar och uppfyller medborgarnas önskemål. Vi kommer att införa ett kundärendesystem under våren i syfte att utveckla och stärka vår medborgarkontakt. Vi söker dig om vill fördjupa dig i systemet, och dess möjligheter, ytterst med kundens/medborgarens bästa för ögonen. Vi erbjuder en spännande flexibel och miljö med många kontaktytor och härliga arbetskamrater.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som dig med högskoleutbildning inom det samhällsvetenskapliga området eller utbildning som bedöms likvärdig. Du är teknikintresserad. Du är självgående, har ett strukturerat och positivt arbetssätt och kan fatta egna beslut när så krävs. Det är viktigt att du är trygg, stabil och kan samverka med andra på ett professionellt och serviceinriktat sätt. B-körkort är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Du har arbetat ett par år inom kundservice, gärna inom kommunal förvaltning och har goda kunskaper inom detta område. Om du har arbetat med att införa ett verksamhetssystem i en kundnära miljö ser vi det som en merit.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har Nässjö kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

Liknande jobb


Servicekoordinator

3 juni 2024

Servicerådgivare Sollefteå

13 maj 2024