Samhällsvägledare med teknisk kompetens

Arbetsbeskrivning



I Kungsbacka växer framtiden! Vill du vara med och bygga upp en helt ny verksamhet?

Kungsbacka kommun kommer under våren 2014 att starta upp ett nytt kundcenter – Kungsbacka direkt.

Vi har under hösten 2013 rekryterat tio samhällsvägledare och söker nu ytterligare tre. Vi söker dig som har specifik kunskap inom ett eller flera av följande områden: miljö- och hälsoskydd, samhällsbyggnad och plan- och bygglagen.

Kungsbacka direkt ska göra det enklare att komma i kontakt med kommunen. Genom kundcentret erbjuder vi en väg in till kommunen. Kungsbacka direkt ska bidra till en ökad service och högre tillgänglighet.

Varierande arbetsuppgifter
Arbetet i Kungsbacka direkt innebär att svara på frågor, vägleda och hantera ärenden enligt fastställda rutiner. Oavsett om invånaren väljer att kontakta oss via kungsbacka.se, e-post, sociala medier, telefon, brev eller besök kommer de att mötas av samhällsvägledarna i Kungsbacka direkt i första led.

Arbetsuppgifterna i Kungsbacka direkt är mycket varierande. För att du ska kunna besvara så många frågor som möjligt krävs att du har ett gott samarbete med dina kollegor och en vilja att lära dig mer om kommunens olika verksamheter.

Du kommer att arbeta i flera olika system parallellt, ofta samtidigt som du har en person väntande på att få svar på sin fråga. Du förväntas behärska alla de kommunikationskanaler som kundcentret erbjuder, från sociala medier till personliga besök. Det kommer att finnas rutiner som innebär att du ibland växlar mellan de olika arbetsuppgifterna inom kundcentret. Du kommer att arbeta i ett öppet kontorslandskap utan fasta arbetsplatser.

En arbetsplats i förändring
Verksamheten i Kungsbacka direkt kommer att vidareutvecklas under de kommande åren och arbetet kommer att präglas av de arbetsuppgifter vi har och de kanaler och system vi använder. Förändring och vidareutveckling kommer att vara en naturlig del i din vardag som samhällsvägledare i Kungsbacka direkt. Du kommer hela tiden att utveckla din kompetens inom kundcentrets olika områden och lära av dina kollegor. Coachning och medlyssning kommer att vara ett naturligt inslag.

För dig som har rätt attityd och ambitioner blir detta en mycket rolig och givande arbetsplats där du hela tiden får lära dig nya saker och ha många kontakter.

Kvalifikationer samhällsvägledare med specifik kunskap
Till tjänsterna som samhällsvägledare med specifik kunskap söker vi dig som har högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning som vi bedömer likvärdig. Till dessa tjänster behöver du kunskaper inom ett eller flera av följande områden:



• Miljö- och hälsoskydd främst med inriktning mot enskilda avlopp

• Samhällsbyggnad

• Plan- och bygglagen

Du som person
Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du har lätt för att anpassa dig till nya situationer och du har vilja att aktivt vara med och utveckla verksamheten. Du är professionell, serviceinriktad och intresserad av människor och direkt kundkontakt.

Du trivs i en miljö med varierade arbetsuppgifter och du har förmåga att fokusera på rätt saker när det är stressigt och högt tempo. Du uttrycker dig klart, välformulerat och engagerat. Du lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar dig till situationen. Du gillar att arbeta i team och har en mycket god samarbetsförmåga samtidigt som du är trygg och självständigt kan lösa uppgifter när det behövs. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Övriga kunskaper
Du har kunskap om hur samhällets offentliga sektor är uppbyggd och känner till de olika myndigheternas ansvarsområden. Du har mycket god datorvana och goda kunskaper i informationssökning och förmedling av relevant information på ett tydligt och korrekt sätt.

Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Du kan kommunicera och göra dig förstådd på engelska.

Vi erbjuder tillsvidareanställningar på heltid.  Arbetstiden är schemalagd och anpassas till verksamhetens öppettider. Anställningen är från och med 1 april 2014 och inleds med flera olika utbildningar och arbete för att vara redo när Kungsbacka direkt öppnar i juni 2014.

Vi vill ha din ansökan senast 3 februari 2014. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Under rekryteringsprocessen kommer du att göra tester och eventuellt arbetsprover.

Välkommen till Kungsbacka direkt!

Mer information lämnas av
Lizette Andersson
Enhetschef Kundtjänst och telekommunikation
0300-83 48 06

Christian Carlund
HR konsult
0300-83 42 44


När du söker ett jobb hos Kungsbacka kommun vill vi att du använder dig av kommunens rekryteringssystem. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på "Ansök" längst ner i annonsen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kungsbacka Kommun Kungsbacka
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 20 januari 2014

Liknande jobb


Samhällsvägledare

Samhällsvägledare

1 februari 2024

Samhällsvägledare till Medborgarkontor

Samhällsvägledare till Medborgarkontor

15 januari 2024

Samhällsvägledare till medborgarkontoret

17 november 2023

Samordnare våldsprevention

Samordnare våldsprevention

15 november 2023