Samhällsvägledare till Kungabacka direkt

Arbetsbeskrivning

I Kungsbacka växer framtiden. Vi söker dig som vill vara med och utveckla Kungsbacka Direkt!

Kungsbacka direkt ska göra det enklare att komma i kontakt med kommunen. Genom kundcentret erbjuder vi en väg in till kommunen och den som söker oss behöver inte hålla reda på telefontider eller känna till hur vi är organiserade internt för att uträtta sitt ärende. Kungsbacka direkt ska bidra till en ökad service och högre tillgänglighet.

Vi söker nu 2 samhällsvägledare.

Varierande arbetsuppgifter
Arbetet i Kungsbacka direkt innebär att svara på frågor, vägleda och hantera ärenden enligt fastställda rutiner. Oavsett om invånaren väljer att kontakta oss via kungsbacka.se, e-post, sociala medier, telefon, brev eller besök kommer de att mötas av samhällsvägledarna i Kungsbacka direkt i första led. Arbetsuppgifterna i Kungsbacka direkt är mycket varierande. För att du ska kunna besvara så många frågor som möjligt krävs att du har ett gott samarbete med dina kollegor och en vilja att lära dig mer om kommunens olika verksamheter. Du kommer att arbeta i flera olika system parallellt, ofta samtidigt som du har en person väntande på att få svar på sin fråga. Du förväntas behärska alla de kommunikationskanaler som kundcentret erbjuder, från sociala medier till personliga besök.

Som samhällsvägledare kommer du hela tiden att utveckla din kompetens inom kundcentrets olika områden och lära av dina kollegor. Coachning och medlyssning kommer att vara ett naturligt inslag både för individuell utveckling och för utbildning inom nya områden. Det kommer att finnas rutiner som innebär att du ibland växlar mellan de olika arbetsuppgifterna inom kundcentret. Du kommer att arbeta i ett öppet kontorslandskap utan fasta arbetsplatser.
Förändring och vidareutveckling kommer att vara en naturlig del i din vardag som samhällsvägledare i Kungsbacka direkt.

För dig som har rätt attityd och ambitioner blir detta en mycket rolig och givande arbetsplats där du hela tiden får lära dig nya saker och ha många kontakter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och erfarenhet av administrativt arbete. Du har erfarenhet och intresse av direkt kundkontakt via telefon eller besök. Du har kunskap om hur kommunen är organiserad och fungerar. Du har kunskap om hur samhällets offentliga sektor är uppbyggd och känner till de olika myndigheternas ansvarsområden. Du har mycket god datorvana och goda kunskaper i informationssökning och förmedling av relevant information på ett tydligt och korrekt sätt.
Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Du kan kommunicera och göra dig förstådd på engelska.

Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du har lätt för att anpassa dig till nya situationer och du har vilja att aktivt vara med och utveckla verksamheten. Du är professionell, serviceinriktad och intresserad av människor och direkt kundkontakt.

Du trivs i en miljö med varierade arbetsuppgifter och du har förmåga att fokusera på rätt saker när det är stressigt och högt tempo. Du uttrycker dig klart, välformulerat och engagerat. Du lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar dig till situationen. Du gillar att arbeta i team och har en mycket god samarbetsförmåga samtidigt som du är trygg och självständigt kan lösa uppgifter när det behövs. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.

Praktiskt
Arbetstiden är schemalagd och anpassas till verksamhetens öppettider men öppettiderna kan komma att förändras i takt med att kundcentret utvecklas. Det innebär att det på sikt kan förekomma kvälls- och helgarbete. Eftersom verksamheten alltid är bemannad under dess öppettider kommer ett antal arbetsträffar per år att hållas efter stängningstid.

Vi erbjuder två tillsvidareanställningar på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Välkommen med din ansökan senast 6 juli 2014!
Intervjuer kommer att ske under v. 28.

Välkommen till Kungsbacka direkt!

Mer information lämnas av
Maria Egeröd (för frågor om verksamhetsområdet och projektet) Verksamhetschef Medborgarservice/Projektledare Kungsbacka direkt
Tel: 0300-83 42 34

Lizette Andersson (frågor kring arbetet i kundcenter) Enhetschef Kundtjänst och telekommunikation
Tel 0300-83 48 06

Helena Nagy (frågor kring rekryteringsprocessen) HR konsult
Tel: 0300-83 45 05

 


När du söker ett jobb hos Kungsbacka kommun vill vi att du använder dig av kommunens rekryteringssystem. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på "Ansök" längst ner i annonsen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kungsbacka Kommun Kungsbacka
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 23 juni 2014

Liknande jobb


Samhällsvägledare

Samhällsvägledare

1 februari 2024

Samhällsvägledare till Medborgarkontor

Samhällsvägledare till Medborgarkontor

15 januari 2024

Samhällsvägledare till medborgarkontoret

17 november 2023

Samordnare våldsprevention

Samordnare våldsprevention

15 november 2023