SAMORDNARE

Arbetsbeskrivning

Integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen söker

SAMORDNARE

Anställningsvillkor:
Tillsvidareanställning 100 % med tillträde snarast möjligt eller vid tidpunkt enligt överenskommelse. Arbetstiden är schemalagd till dagtid. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning.

Placering:
Samordnaren är placerad vid enheten för ensamkommande flyktingungdomar mellan 16-18 år vid integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen. Enheten är bemannad med personal dygnet runt.

Arbetsuppgifter:
Som samordnare på boendet är du länken mellan enhetschef och personal. Du arbetar mot verksamhetens övergripande mål, vilket är att genom integrationsarbete ge ungdomarna en god förberedelse för ett självständigt liv i det svenska samhället. Arbetet som samordnare innebär bland annat att etablera nödvändiga yttre relationer för verksamheten, ha löpande kontakt och samarbete med socialtjänst, skola och asylboende. Vidare att följa och leda personalens dagliga arbete genom överlämningar och se till att verksamhetens processer och mål fortskrider och utvecklas. Viss schemaläggning förekommer. Som samordnare har du administrativa uppgifter inom ekonomiområdet. Du arbetar med att ansvara över in- och utflytt i verksamheten. Du ska som samordnare kunna medverka i genomförandeplansmöten tillsammans med socialtjänsten utifrån BBIC, (Barns Behov i Centrum). I arbetsuppgifterna ingår ett visst ansvar över dokumentation och journaler. Samordnaren har också enskilda samtal med ungdomar.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som - enligt arbetsgivarens bedömning - har en lämplig utbildning för anställningen och ett genuint intresse av ungdomar, integrationsarbete, personalfrågor och ledarskap. Det är viktigt att du har lätt för att samarbeta och bygga relationer samtidigt som du är mycket självständig, initiativrik och kan ta ett stort eget ansvar. Du ska kunna arbeta mot upprättade mål och planer samt sätta gränser för dig själv och andra. Du ska ha erfarenhet av dokumentation och journalhantering samt BBIC. Som person är du öppen, flexibel, engagerad och lyhörd. Mycket stor vikt läggs vid personlig lämplighet oavsett utbildningsnivå. Vidare är B-körkort ett krav.

Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta med människor i kris och som bär trauman, har vana av att kunna hantera konflikter och sätta gränser, ta olika beslut samt har erfarenhet av att arbeta med målgruppen. Det är också meriterande om du har utbildning i Miljöterapi liksom tidigare erfarenheter av att arbeta på Hem för Vård och Boende, HVB.

Övriga upplysningar:
Vid eventuellt erbjudande om anställning ska ett utdrag ur misstanke- och belastningsregistret omgående lämnas till enhetschef i oöppnat kuvert från polismyndigheten. Kontaktuppgifter till två referenspersoner medtas till eventuell intervju.

Information lämnas av:
Enhetschef:Magdalena Blomqvist, telefon 0532-170 76
Kommunal, Elisabeth Mohlin, telefon 0532-172 99
Vision, Marita Burman Linder, telefon 0532-173 52
Vision, Jerry Saxin, telefon 0532-174 28

Ansökan:
Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV som ska vara inkommen senast tisdagen den 31 december 2013 till kommun@amal.se. Ansökan ska märkas: Samordnare, dnr KS 2013/388. Betyg, intyg med mera som styrker ditt CV inlämnas efter anmodan.

Rekryteringsansvariga har tagit ställning till i vilka medier annonsen ska införas och vi undanber oss kontakter med övriga annonseringskonsulter.

Kontaktpersoner på detta företaget

enhetschef Roger Axén
0532-170 77
enhetschef Magdalena Blomqvist
0532-170 76
Kommunal Elisabeth Mohlin
0532-172 99
Vision Marita Burman-Linder
0532-173 52
Vision Jerry Saxin
0532-174 28
Vision Marita Burman Linder
0532-173 52
SSR Irene Karlsson
0532-171 37
samordnare Adrijana Elmazi
0532-170 87
Kommunal Elisabeth Mohlin
0532-17299
enhetschef Roger Axén
0532-17077

Sammanfattning

Besöksadress

Stadshuset, Kungsgatan 26
Åmål

Postadress

Box 62
ÅMÅL, 66222

Liknande jobb


Handläggare vårdgaranti

Handläggare vårdgaranti

17 maj 2024

Beredskapshandläggare

Beredskapshandläggare

17 maj 2024

Civila utredare till utredningsjoursektionen, Stockholm

Civila utredare till utredningsjoursektionen, Stockholm

17 maj 2024

Administrativ handläggare

17 maj 2024